|
کدخبر: 252174

واکنش رئیسی به کاهش ارزش یارانه ۴۵ هزارتومانی

رئیس جمهور تاکید کرد: پاسداشت جمهوری اسلامی از جلوه های شکرگزاری خداست. باید با عبرت اندوزی از گذشته برای آینده برنامه ریزی کنیم.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی با تبریک روز جمهوری اسلامی، گفت: روز ۱۲ فروردین روز بسیار مهم و مبارکی در تاریخ انقلاب است. هیچ نعمتی بالاتر از نعمت جمهوری اسلامی نیست.

رئیس جمهور افزود: باید نظام جمهوری اسلامی پاسداشته شود و پاسداشت آن در واقع از جلوه های شکر است.

رئیسی تصریح کرد: اگر تمام نعمت ها داده می شد اما نعمت ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این کشور نبود، کشور ما هم یک کشور مدعی توسعه یافتگی فقط در اقتصاد می شد.

رئیس جمهور افزود: اما توسعه یافتگی فقط در اقتصاد نیست بلکه توسعه در معنویت، اخلاق و تمام نیاز انسان باید مورد توجه قرار گرفته و اینگونه کشورها فقط در اقتصاد توسعه داشته و در ابعاد انسانی مشکل دارند.

رئیسی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات ۴۰ ساله اول انقلاب به استناد بیانیه گام دوم انقلاب گام هایی برداریم که عقب ماندگی هایی را که تاکنون بوده جبران شود و وظیفه جدی دستگاه ها این است که هم با نگاه به گذشته عبرت اندوزی کنند و هم نگاه به آینده داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضران در جلسه بر لزوم ساماندهی بافت قدیمی و پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی تاکید کرد و اظهار داشت: برای ساماندهی این بافت، ضمن مطالعه اقدامات انجام شده باید یک طرح نو ایجاد شود تا بتواند مظاهر فرهنگی و میراث گرانقدر دلبستگی به امام هشتم حفظ شود در عین اینکه بازسازی انجام می شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه کار اقتصادی باید با هویت فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: توسعه یافتگی در تمام استانها باید با حفظ هویت فرهنگی باشد.

رئیس جمهور جوانگرایی را مساله ای مهم برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند و خسارتی هم از این اعتماد دیده نشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه سفرهای استانی دولت بدور از تشریفات است، تصریح کرد: در گذشته برای سفرهای استانی روسای جمهور تشریفات و پروتکلهای خاصی لحاظ می شد اما ما در ۱۸ سفر استانی دولت سیزدهم هیچکدام از این کارها را انجام ندادیم.

رئیسی افزود: ما از فرودگاه مستقیم به کارخانه و پروژه های نیمه تمام برای حل مشکلات می رویم و سفرهای دولت از اقدامی تشریفاتی به سفرهای کاری تبدیل شده است. روش دولت پرهیز از تشریفات است.

رئیسی با اشاره به وجود زمینه برای فعالیت بانوان در دولت، خاطرنشان کرد: دولت از طرح های فرهنگی ارائه شده توسط بانوان استقبال می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: پژوهش در موضوعاتی مانند نظام بانکی، مالیات، بیمه، واردات و صادرات و رمز ارزها موجب بازگشایی گره ها می شود. این مسائل می تواند به عنوان موضوع پژوهش در حوزه های علمیه قرار گیرد و دولت هم از این پژوهش ها استقبال می کند. ارتباط بین دولت و مجموعه های اندیشه ورز می تواند گره گشا باشد.

رئیسی اظهار داشت: برای «برنامه تحول دولت» وقت زیادی گذاشته شده است و بسیاری از اندیشکده ها در این زمینه نقش داشتند.

رئیسی خاطر نشان کرد: در این برنامه برای ۳۷ موضوع مهم کشور برنامه ریزی شده است. در این برنامه چالش ها، رویکردهای دولت و تحول ها آمده است.

رئیس جمهور درباره بعضی انتقادات مطرح شده درخصوص دخالت برخی افراد در انتصابات استانی و اداره استانها، تاکید کرد: من صریحا چندین بار و از جمله اخیرا در جلسه با استانداران گفتم تحت تاثیر شخص، نهاد یا جایگاهی قرار بگیرید، قابل قبول نیست.

رئیسی بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: قریب به ۲۸ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند. کار فرهنگی در زمینه حجاب تقدم بر کار قهری دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردمی شدن دولت یعنی اینکه مردم در تمامی بخش ها حضور فعال و جدی داشته باشند.

رئیس جمهور افزود: باید رشد اقتصادی، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را بالا ببریم وگرنه یارانه ۴۵ هزارتومانی را که به همه مردم می دادند امروز ارزش ۷ هزار تومان شده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر