|
کدخبر: 251934

افزایش بی سابقه ارزش بازار سهام تسلا در یک روز

در پی اعلام افزایش سرمایه جدید شرکت تسلا، در روز دوشنبه حدود 84 میلیارد دلار به ارزش بازار سهام این شرکت اضافه شد. یک مثال برای درک تاثیر این سیگنال این است که افزایش ارزش یک روزه تسلا بیش از کل ارزش بازار شرکت فورد موتور است. تسلا ، سازنده خودروهای برقی اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای دومین افزایش سرمایه خود در حدود دو سال آینده است.

اقتصاد

افزایش سرمایه برای شرکت‌های بزرگ اخیراً به کانون توجه تبدیل شده است . به عنوان مثال شرکت آمازون اعلام کرد افزایش سرمایه بیست برابری انجام خواهد داد. سیگنال مهم تسلا از طریق یک توییت اعلام شد، و منجر به افزایش سریع ارزش سهام تسلا شد. این شرکت بالاترین سودآوری در شاخص فنگ پلاس بورس نیویورک در سال جاری دارا است. در روز دوشنبه، سهام 8 درصد افزایش یافت و به 1091.84 دلار رسید که بالاترین سطح از 12 ژانویه بود.

آخرین باری که تسلا سهام خود را با افزایش سرمایه تقسیم کرد در آگوست 2020 بود. قیمت سهام در آن سال 743 درصد افزایش یافت، و این تقسیم اغلب به عنوان یکی از دلایلی که باعث افزایش سود شد ذکر می شد. در حالی که جزئیات کمی در مورد برنامه تسلا وجود دارد، در اینجا برخی از واکنش های اولیه مدیران صندوق، استراتژیست ها و تحلیلگران آورده شده است.

مارک لوپرستی، مدیر عامل  The Strategic Fundsابراز کرد؛ اگر به مرور زمان به صورت تاریخی نگاه کنید، اکثر شرکت ها به دنبال اعلام افزایش سرمایه عملکرد خوبی دارند و برخی حتی درخشان. در چنین موردی، ایلان ماسک در روانشناسی بازار کاملاً درخشان است. او یکی از استادان روانشناسی بازار است.

اما دیوید ترینر، مدیرعامل New Constructs گفت؛ تمایل تسلا برای پیگیری افزایش سرمایه این واقعیت را تغییر نمی دهد که سهام آن هنوز با ارزشی بالاتر از اصول بنیادی معامله می شود. افزایش سرمایه و بالطبع آن را برای سرمایه گذاران خرده فروشی حتی جذاب تر می کند. این می تواند حباب موجود در سهام تسلا را که در دو سال گذشته در حال ایجاد است، بیشتر کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر