|
کدخبر: 251461

چگونه در دام کلاه‌برداران ارزهای دیجیتال نیفتیم؟

​رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: یکی از شگرد‌های رایج مجرمان سایبری در سرقت رمزارز‌ها این است که آن‌ها بعد از ساخت کیف پول و شارژ موجودی، سرقت را انجام می‌دهند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در طول یک سال اخیر پرونده‌های مربوط به رمز ارز‌ها رشد قابل توجهی داشته است. مجرمان سایبری با استفاده از بدافزارها، تلفن همراه کاربران را به ویروس آلوده می‌کنند و رمز و کد‌های امنیتی کاربران را به سرقت می‌برند و به کیف پول دیجیتال شهروندان دسترسی پیدا می‌کنند.

به گفته گودرزی، بیشترین سرقت کد‌های امنیتی به این دلیل است که ساخت کیف دیجیتال به دست افراد بیگانه صورت می‌گیرد و این افراد بعد از مشاهده میزان موجودی و شارژ، سرقت خود را انجام می‌دهند.

در بحث فیشینگ‌ها هم، شبکه‌های اجتماعی کاربران را به صفحاتی هدایت می‌کنند که کاربر مجبور می‌شود رمز خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا از اطلاعات تخصصی و خدمات مربوط به صرافی‌ها و ... بهره‌مند شود. در نهایت اطلاعات کیف پول کاربران مورد سرقت مجرمان قرار می‌گیرد. 

پیش از این، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفته بود، مجرمین سایبری با طراحی برنامه‌های مخرب و بدافزار به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از نصب بدافزار‌ها باید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مورد نیاز خود را از اپ استور‌ها و مراکز معتبر دانلود کرد.  به مجوز‌های درخواستی هنگام نصب یک اپلیکیشن دقت کنند و  از یک آنتی ویـروس و برنامه امـنیتی بر روی تلفن همراه استفاده کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها