|
کدخبر: 222511

رمزارز YouTube کلاهبرداری از آب در آمد

بر اساس تحقیقات جدید Tenable، مجرمان سایبری با ترویج هدایای جعلی ارز دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی میلیون‌ها دلار به دست آورده‌اند.

امروز پلت‌فرم‌های آشکارساز سایبری به کاربران رسانه‌های اجتماعی در مورد کلاهبرداری‌های مربوط با ارزهای دیجیتال هشدار دادند. به نظر می رسد کلاهبرداران برای ایجاد هدایای قانونی از footage (فیلم‌های خام ویدئویی) شخصیت‌های عمومی مرتبط با ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. افراد سرشناسی توسط مهاجمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

محققان Tenable محاسبه کردند که در ماه اکتبر تنها یکی از زیرمجموعه‌هایYouTube Live Crypto به طور غیرقانونی ۸.۹ میلیون دلار بدست آورده است. کلاهبرداری Bitcoin سودآورترین بود؛ بطوریکه مقدار متوسط ۱.۶ میلیون دلار در هر کلاهبرداری و در مجموع ۸.۲ میلیون دلار بود. کلاهبرداری‌های مربوط به Ethereum دومین ارز سودآور برای مجرمان بود، دریافت ۴۱۳ هزار دلار در بودجه به سرقت رفته با سود متوسط ۸۲،۷۷۸ دلار در هر کلاهبرداری. مجرمان از کلاهبرداری SHIBA INU ۲۳۹ دلار و به طور متوسط ۳۴،۱۹۲ دلار در هر کلاهبرداری به جیب زده‌اند.

سخنگوی Tenable گفت: کلاهبرداران می‌دانند که کاربران اعتماد زیادی به صدا و تصویر تاثیرگذاران عرصه ارز دیجیتال دارند، بنابراین از فیلم‌های جعلی که شامل بنیانگذاران رمزارز و افراد قابل توجه مرتبط با شرکت‌های Cryptocurrency و همچنین مدیران اجرایی شرکت‌هایی که برای افزایش ترازنامه شرکت خود اقدام به خرید و یا بحث در مورد رمز ارز می‌کنند استفاده کرده‌اند.

کلاهبردارن جریان YouTube Live یک تاکتیک آشنا را به اشتراک گذاشته‌اند: هدایت کاربران به وب‌سایت‌های خارجی که ادعا به دو برابر شدن رمزارز آنان می‌کنند.

Satnam Narang، مهندس تحقیقات کارکنان در Tenable، گفت که برای کاربران بسیار مهم بود که از فیلم های زنده یوتیوب لذت بخش باشند. برای کاربران بسیار مهم بود که در مورد فیلم‌های زنده یوتیوب و هدایای قابل توجه با شک و تردید نگاه کنند. Narang هشدار داد: "هرگز برای یک خرید از شرکت Cryptocurrency ارسال نکنید، همانطور که بعید به نظر می‌رسد اما واقعی است و شما نمی‌توانید پول دیجیتال خود را پس از ارسال برگردانید."

کاربران یوتیوب می‌توانند محتوای کلاهبرداری را با کلیک بر روی نماد پرچم نشان داده شده در زیر ویدئو و انتخاب "کلاهبرداری یا تقلب" در منوی کشویی گزارش دهند.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر