|
کدخبر: 241967

کارشناس ارزهای دیجیتال کلاهبردار از آب درآمد

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان کارشناس خبره ارزهای دیجیتال از ۹ نفر کلاهبرداری کرده بود،خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد گفت:در پی مراجعات شهروندان مازندرانی به پلیس فتا اعلام کردند که چندی پیش از طریق فضای مجازی با فردی که خود را متخصص و کارشناس خبره ارزهای دیجیتال مطرح کرده بود، آشنا شدند و این فرد مدعی شده که می‌تواند با خرید ارز دیجیتال طی مدتی کوتاه سود کلانی به مالباختگان پرداخت کند.

شاکیان نیز پس از مدتی به این فرد اعتماد کرده و مجموع مبلغ ۲۱ میلیارد ریال از سرمایه هایشان را دراختیار این فرد قرار داده‌اند، اما پس از واریز وجوه این فرد دیگر هیچ پاسخی به تماس‌های شاکیان نداده و در این هنگام بوده که متوجه شدند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

به گفته سرهنگ خورشاد با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص شد و با اقدامات انجام گرفته محل اختفای وی در یکی از استان‌های غربی کشور مورد شناسایی قرارگرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیرشد.

متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شد با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشودوبه کلاهبرداری ازحساب ۹ نفرکه ازاین تعداد، ۶ نفرتشکیل پرونده داده به مبلغ ۲۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار از شهروندان مازندرانی تا این لحظه اعتراف کرد.

به گفته سرهنگ خورشاد با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کنند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها