|
کدخبر: 251280

ماشین بازها این ساعت مچی را ببینند / قیمت معادل ۶ میلیارد تومان!

جیکوب اند کو و بوگاتی پروژه‌های مشترک زیادی در بخش ساعت‌های گران‌قیمت داشته‌اند. اگرچه اکثر ساعت‌های قبلی از بوگاتی شیرون الهام گرفته بودند اما جدیدترین ساعت این شرکت از ژان بوگاتی، طراح و مهندس مشهور دنیای خودرو الهام گرفته است.

ژان بزرگ‌ترین پسر اتوره بوگاتی بود و در سال ۱۹۰۹ به دنیا آمد. در همان سال بود که شرکت بوگاتی در فرانسه تأسیس شد. ژان نقشی کلیدی در طراحی بوگاتی تایپ ۵۰، تایپ ۴۱ رویال و تایپ ۵۷SC آتلانتیک داشته است.

ساعت-بوگاتی۱

ساعت ژان بوگاتی از طراحی‌ای برخوردار است که ما را به یاد بوگاتی رودستر دهه ۳۰ میلادی می‌اندازد. این ساعت با بدنه رز گلد و نشانگرهای کرم و سفید و همچنین بدنه طلایی و نشانگرهای آبی در دسترس است. تنها ۵۷ نمونه از هر طرح یاد شده تولید خواهد شد.

 

کرنوگراف ساعت ژان بوگاتی زمانی فعال می‌شود که دکمه استارت/استاپ بوگاتی فشرده شود که این ویژگی ما را به یاد ظاهر سرعت شمار خودروها می‌اندازد. طرز کار کرنوگراف به گونه‌ای است که ما را به یاد تعویض دنده خودروها و بالا رفتن سرعت آن‌ها می‌اندازد.

ساعت-بوگاتی۲

هر نمونه از ساعت‌های ژان بوگاتی جیکوب اند کو دارای بخش داخلی تشکیل شده از ۴۷۰ قطعه مختلف است. بسیاری از این قطعات پولیش خورده‌اند و از پشت ساعت می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

ساعت-بوگاتی۳

 
 

این ساعت تا ارتفاع ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند و قیمت ۲۵۰ هزار دلاری (معادل تقریبا ۶ میلیارد تومان) آن کمتر از یک‌دهم قیمت شیرون است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها