|
کدخبر: 251007

خرید تضمینی گندم از آغاز سال۱۴۰۱

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با ابلاغ دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم و دانه‌‌های روغنی و ارسال فرم‌های قراداد و مباشرین به استان‌های پیشتاز خرید گندم، این استان‌ها برای تحویل گندم کشاورزان آماده هستند.

مرتضی سعادتی افزود: خرید تضمینی گندم از آغاز سال از استان‌های جنوب در سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و احتمال جنوب فارس آغاز خواهد شد.

سعادتی‌کیا قیمت خرید تضمینی اعلام شده به استان‌ها را تا امروز هرکیلوگرم ۷۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی در مجلس ۹ هزار و ۵۰۰تومان تصویب شده است که نیازمند تصویب شورای نگهبان است و با ابلاغ نرخ جدید این مبلغ خرید برای تمامی گندمکاران اعمال خواهد شد.

او عنوان کرد: بارش‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته اما نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد کاشته داشته است و بر اساس پیش‌بینی وزارت جهاد کشاورزی امسال ۷.۱ میلیون تن گندم خریداری خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دستورالعمل های خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی و فرم قرارداد و مباشرین برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده شده است و مراکز آمادگی کامل را برای خرید تضمینی گندم در سال جدید دارند.

این گزارش می‌افزاید، در فصل خرید ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰  حدود چهار و نیم میلیون تن گندم با نرخ مصوب ۵۰۰۰ تومان در ۳۱ استان خریداری شد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها