|
کدخبر: 249851

روسیه صادرات گندم را از سر می‌ گیرد

تحلیلگران امروز دوشنبه اعلام کردند که روسیه به تدریج صادرات گندم از بنادر دریای سیاه را از سر می‌گیرد، در حالی که کشتیرانی در دریای آزوف همچنان محدود است.

ایکار، مشاور کشاورزی اعلام کرد که صادرات غلات از هر پنج پایانه دریای سیاه ادامه دارد و افزود که قیمت گندم روسی بسیار متغیر است و گندم با محتوای پروتئین ۱۲.۵ درصدی از بنادر دریای سیاه در ۱۱ مارس ۴۱۵ دلار به ازای هر تن کشتی آزاد بود.

Sovecon، شرکت مشاوره در روسیه اظهار کرد که پایانه‌های دریای سیاه روسیه ۴۰۰ هزار تن گندم را هفته گذشته بارگیری کردند و کشتی‌ها در حال رفت‌وآمد به بنادر آنجا بودند. در ادامه این بیانیه آمده است؛ دریانوردی کامل در دریای آزوف همچنان محدود است اما برخی از کشتی‌ها شروع به عبور از تنگه کرچ به سمت دریای سیاه کرده‌اند. کشاورزان روسی در بازار داخلی، در میان تقاضای شدید صادرکنندگان و خریداران داخلی شروع به امتناع از قراردادهای امضا شده قبلی کردند.

به نقل از رویترز، تصمیم اخیر روسیه برای تعلیق صادرات غلات به برخی از کشورهای شوروی سابق هنوز تایید نشده است اما به گفته شرکت Sovecon، فعالان بازار قبلا محدودیت‌های غیررسمی را برای عرضه ریلی غلات از سیبری به قزاقستان گزارش کرده‌اند.

صادرات گندم روسیه از آغاز فصل بازاریابی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ در اول جولای ۴۵.۴ درصد کاهش یافته است زیرا محصول کمتر و مالیات صادراتی ۸۶.۳ دلار در هر تن برای ۱۶ تا ۲۲ مارس تعیین شده بود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها