|
کدخبر: 250170

معاملات مشکوک دو پتروشیمی در بورس امروز

در روز رشد ۲۴۹۲ واحدی شاخص، دو پتروشیمی، گل گهر، دو زیرمجموعه سایپا و گروه بهمن به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد معاملات مشکوک دو پتروشیمی در بورس امروز

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با توجه به عقب نشینی قیمت های جهانی با گرایش منفی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۲۴۹۲ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۳۳۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۵ و ۳.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، شستا، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه پالایشگاه تهران با تقاضای ۶۷۲، ۵۵۰، ۵۱۲، ۳۹۶ و ۲۲۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۰ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، عمران و سازندگی قزوین شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۲۰ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های فارسیت اهواز، پتروشیمی فجر، پلاسکو کار سایپا، لامپ پارس شهاب، بیمه زندگی خاورمیانه، بهمن دیزل، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، فرآورده های نسوز آذر، برق انرژی پیوند گستر پارس، سرمایه گذاری صنعت بیمه، گسترش صنایع روی ایرانیان، گل گهر، سرمایه گذاری آتیه دماوند و پتروشیمی مبین معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو پتروشیمی، گل گهر، دو زیرمجموعه سایپا و گروه بهمن، به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها