|
کدخبر: 236346

معاملات مشکوک دو پترو پالایشی در بورس

در روز افت ۲۵.۵ هزار واحدی شاخص، دو پترو پالایشی، چهار شرکت دارویی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد معاملات مشکوک دو پترو پالایشی در بورس

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با برتری نسبی فروشندگان در مدار منفی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۲۵ هزار و ۵۲۴ واحدی و عقی نشینی در کانال یک میلیون و ۲۵۶ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۳.۶ و ۵.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به تجلی توسعه معادن و فلزات با داد و ستد ۲.۲ میلیارد سهم و پالایشگاه تهران، ایران خودرو، سایپا به همراه آذرآب با تقاضای ۴۵۸، ۲۹۳، ۲۱۷ و ۲۱۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۵ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، فولاد افزا سپاهان شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۲.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۵.۷ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های صنایع و معادن احیاء سپاهان، سرمایه گذاری آتیه دماوند، داروسازی لقمان، پخش هجرت، توسعه معدنی و صنعتی صبانور ، پتروشیمی خارک، روغن نباتی ناب، ژلاتین کپسول، پالایشگاه تهران، داروسازی ابوریحان، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، پرمیت، بیسکویت گرجی و کاشی پارس، معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو پترو پالایشی، چهار شرکت دارویی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر