|
کدخبر: 249902

پیش بینی مهم از آینده بازار طلا و بیت کوین

امروز ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی سال قیمت طلا و سکه و دلار روندی کاهشی داشتند و شاخص بورس نیز با نزول مواجه بود.

طلا، سکه و دلار امروز روندی کاهشی را تجربه کردند. شاخص بورس نیز نزولی بود.

یک استراتژیست محبوب رمزارز در حال ترسیم مسیری برای یک شکست قوی بیت کوین (BTC) در مسیر رسیدن به بالاترین سطح تاریخ است.

پنتوشی، تحلیلگر ارزهای دیجیتال محبوب در توئیتی اعلام کرده که سناریو بیت‌کوین ۷۲ هزار دلاری را بسیار محتمل می‌داند.

این تحلیلگر عقیده دارد شکست قوی بیت‌کوین، قیمت را به بالاترین سقف تاریخی خود می‌رساند. بیت‌کوین در حال حاضر ۳۹ هزار دلار ارزش دارد و صعود به هدف ۷۲ هزار دلاری پنتوشی یعنی رشد ۸۳ درصدی این ارز.

دیدگاه این تحلیلگر در چند ماه گذشته به شدت نسبت به بازار منفی بود اما تحلیل او تغییر کرده و عقیده دارد تقاضا به زودی افزایش پیدا می‌کند.

یک سیگنال بسیار مهم برای شروع روند صعودی بیت‌کوین این است که LUNA قصد دارد یک میلیارد دلار بیت‌کوین بخرد. هنوز معلوم نیست چرا Terra قصد انجام این کار را دارد اما قبلا هم پیش آمده که قراردادهای هوشمند بیت‌کوین ذخیره می‌کنند. Do Kwon، مدیرعامل  و بنیانگذار شرکت Terra اعلام کرد قصد دارد به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین تبدیل شود.

دومین سیگنال صعودی برای شروع رشد بیت‌کوین اقدامات السالوادور است. این کشور قصد دارد حدود ۵۰۰ میلیون دلار یبت‌کوین را از طریق اوراق قرضه بیت‌کوین خریداری کند.

اندی داد، تحلیلگر فنی در لوئیس کپیتال مارکتز نیز می‌گوید: بیت‌کوین در حال تشکیل یک الگوی سر و شانه نزولی در نمودار بلندمدت است.

بورس امروز کاهش ۵۹۵ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه

بازار دلار، طلا و سکه، امروز ۲۳ اسفند نوساناتی دارد. قیمت دلار روز گذشته روند افزایشی و در ادامه کاهشی داشت. امروز امروز برخی کانال‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد را، بین ۲۶ هزار و ۲۰۰ تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام می‌کنند. با گذشت زمان، قیمت‌ها اندکی رو به کاهش بود اما دوباره افزایشی شد و به ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان نیز رسیده است.

قیمت دلار فردایی نیز در همین محدوده نوسان دارد و تا ۲۶ هزار و ۳۲۰ تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار ۲۶,۱۵۰ تومان بود. کف قیمت دلار هم همین نرخ و سقف آن ۲۶ هزار و ۵۱۰ تومان اعلام شد.

دیروز خبر حمله به پایگاه‌هایی در اربیل عراق و در ادامه صدور بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روند قیمت دلاری را افزایشی کرد اما پس از مدتی قیمت‌ها اندکی کاهشی شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها