|
کدخبر: 248679

آخرین تغییرات قیمت دلار و یورو در بازار

دلار در بازار آزاد که دوباره به کانال ۲۵هزار تومان وارد شد، در میانه بالا این کانال جا خوش کرده و نوسان آن به حداقل رسیده است.

بازار ارز نسبت به معاملات صبح و همچنین روز گذشته، اندکی افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب دلار آزاد در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۵هزار و ۸۵۰تومان قیمت خورده است.روز گذشته دلار آزاد در قیمت ۲۵هزار و ۷۵۰تومان معامله می‌شود.

طی دو روز گذشته که دلار دوباره وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده است، تغییرات قیمتی به حداقل رسیده‌است. به گفته فعالان بازار ارز،‌ویژگی بارز این روزهای این بازار،‌کاهش چشم گیری معاملات است و اصطلاحا در بازار لفظ کم شده است.

در شرایط کنونی ریسک معاملات به شدت افزایش یافته و نااطمینانی به اوج رسیده است. این موضوع ناشی از شرایط مبهم مذاکرات هسته ای و اخبار ضدونقیضی است که از وین به گوش می رسد. در حالی که برخی اخبار به گونه ای است که توافق قطعی به نظر می رسد، اما به فاصله چند ساعت، اخبار دیگری منتشر می شود که حاکی از باقی ماندن مسائل مهم و لزوم تصمیم گیری سیاسی است. این اخبار یا بازی رسانه ای در لحظات پایانی برای امتیازگیری حداکثری است و یا نشانه ای از وجود مسائل مهم حل نشده است.

همین برزخ برجامی منجر شده که معامله گران جانب احتیاط را نگه دارند و تا قطعی شدن نتیجه مذاکره، ریسک خود را حداقل کنند. در نتیجه شرایط این روزها است که حجم معاملات و به تبع آن نوسان در بازار ارز به حداقل ممکن رسیده است.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۴هزار و ۳۰۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۷۵تومان برای فروش قیمت زده است. کانون صرافان روز گذشته دلار را ۲۴هزار و ۳۰۰تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۹۲تومان برای فروش قیمت زده بود.

همچنین یورو ۲۶هزار و ۷۰۲تومان برای خرید ۲۷هزار و ۷۲تومان برای فروش قیمت خورده است. یورو روز چهارشنبه در صرافی‌های رسمی قیمت ۲۷هزار و ۷۲تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۴۰۵تومان برای فروش معامله می‌شد.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را با اندکی کاهش با قیمت ۲۴هزار و ۵۱۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۶۷تومان برای خرید اعلام کرد. روز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را ۲۴هزار و ۵۴۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۰۳تومان برای خرید اعلام کرده بود.

یورو نیز در صرافی ملی ۲۶هزار و ۹۲۴ برای فروش و ۲۶هزار و ۶۵۶تومان برای خرید قیمت خورده است. یورو روز گذشته در صرافی ملی ۲۷هزار و ۴۸۶ برای فروش و ۲۷هزار و ۲۱۳تومان ‌برای خرید اعلام شده بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر