|
کدخبر: 246772

هزینه پخت نان محاسبه شد

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: در نشستی با حضور اعضای کارگروه نانوایان اتاق اصناف ایران ریز هزینه‌های نانوایان را احصا و به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم.

محمد باقر مجتبایی، دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: قیمت‌گذاری دستوری از جمله مشکلاتی است که در رسته نانوایان نیز مشهود است. واضح است که قیمت‌گذاری‌های دستوری بدون در نظر گرفتن هزینه‌های نانوایان منطقی نیست. از سوی دیگر قوت غالب مردم نان است و این مورد به ویژه در قشر کم درآمد حساسیت بالایی دارد. بر این اساس ستاد تنظیم بازار جلساتی به منظور بررسی هزینه‌های تامین نان داشته است.

مجتبایی می‌گوید: اتاق اصناف ایران در این ستاد اعلام کرده است که هزینه‌های نانوایان طی یک سال گذشته افزایش یافته است و تنها نرخ آرد ثابت مانده است. این در حالی است که نرخ آرد تنها ۲۵ درصد هزینه نانوایان را شامل می‌شود. به عنوان مثال اجاره مغازه‌ها بیش از ۴۰ درصد، دستمزد کارگر طبق قانون کار ۳۹ درصد و هزینه انرژی که مربوط به خود دولت است افزایش یافته‌اند.

به گفته او حتی با وجود نادیده گرفتن برخی از موارد، باز هم ۷۰- ۸۰ درصد هزینه‌های نانوایان در نرخ مصوب نان دیده نشده است و از این رو نانوایان ضررده شده‌اند.

اتاق اصناف ایران در ستاد تنظیم بازار خواستار اتخاذ تصمیمات مناسبی شده تا ضمن حمایت از مردم و جلوگیری از افزایش هزینه‌های سبد خانوار، مانع از تعطیلی نانوایی‌ها شود. در همین راستا و بنابر صورتجلسه آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار و طبق پیشنهاد اتاق اصناف ایران مقرر شد تا ریز هزینه‌های نرخ تمام شده انواع نان در سطح کشور را احصاء کرده و به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کنیم و در نهایت در ستاد تنظیم بازار جمع بندی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • جه‍ان ارسالی در

    نتیجه مشخص هست قیمت نان ۲ برابر میشود. م ردم برن بمیرند

  • مهدی ارسالی در

    وقتی یک نفر توصف بانک دلار دولتی می خرد و آزاد می فروشد ودر یک روز ۳یا چهارمیلیو ن درآمد دارد و وقتی یک نفر به اسم واردات ارز دولتی دریافت و آزاد می فروشد وقتی ک سی بواسطه رابطه و خصوصی سازی کارخانه وام وال مردم به یک دهم آن هم باتسهیلات می خر د یا وقتی چهارنفر ازیک خانواده به واسطه امتیازات حقوق نجومی از دولت دریافت می کن ند و....خوب نانوایی بیچاره هم اوضاع ک ه می بیند اعتراض دارد هرکس با زحمت نان د رمی آورد ناراضی می شود..

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها