|
کدخبر: 245518

ارز دیجیتال در روسیه قانونی می شود؟

با احتمال تحریم سوئیفت علیه روسیه، ممکن است رمزارزها در این کشور پذیرفته شوند.

مقامات بلندپایه اوکراین در یک سری توئیت گفتند که چندین کشور از جمله فرانسه، کرواسی و ایتالیا همگی از محدودیت روسیه از سوئیفت حمایت می کنند.

به گزارش رویترز، اینگریدا سیمونیته، نخست وزیر لیتوانی گفت که غرب و متحدانش در حال نزدیک شدن به مسدود کردن دسترسی روسیه هستند. کانادا، ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز اخیراً احتمال حذف روسیه از این سیستم را به عنوان بخشی از تحریم‌های بیشتر مطرح کردند. کشورهای ناتو در این هفته بزرگترین بانک های روسیه و تعدادی از اعضای حلقه داخلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در لیست سیاه قرار داده بودند. اما آن ها حتی با شروع جنگ در کیف، از حذف روسیه از شبکه سوئیفت خودداری کردند.

بدون دسترسی به سوئیفت، بانک های روسی هیچ وسیله ای برای انجام معاملات قانونی با همتایان خارجی خود نخواهند داشت. این اقدام با قطع دسترسی این کشور به ارز خارجی، فشار اقتصادی را بر کشور وارد می کند و توانایی آن را برای مشارکت در تجارت مختل می کند.

اما انجام این کار ممکن است کشور را به سمت پذیرش رمزارزها برای تراکنش های خارج از کشور سوق دهد. همانطور که مطرح می شود، رگولاتورها ابزاری برای مسدود کردن تراکنش ها از طریق کیف پول های غیرمتمرکز ندارند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اخیراً با اشاره به پتانسیل روسیه برای استفاده از آن در براندازی تحریم‌ها، خواستار تنظیم قوانینی برای استفاده از کریپتو شد. این در حالی است که گمانه زنی های فزاینده در مورد اقدام بعدی روسیه وجود دارد.

پذیرش رمزارزها در روسیه در سال گذشته به شدت افزایش یافته است. بر اساس داده های دولتی، نهادهای روسی تقریباً ۱۲ درصد از دارایی های رمزارزی جهان را در اختیار دارند.

دولت هفته گذشته لایحه‌ای را برای شناسایی و تنظیم دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد کرده بود، اگرچه همچنان مخالف استفاده از رمزارز برای تراکنش‌ها بود. ممنوعیت استخراج کریپتو توسط چین و قزاقستان باعث شده است که ماینرها، روسیه را به عنوان منطقه ی بزرگ بعدی برای استقرار ماینرها معرفی کنند. منبع برق فراوان و آب و هوای سرد این کشور آن را برای استخراج معدن ایده آل کرده است.

با این حال، بانک مرکزی روسیه به طور گسترده با پذیرش رمزارزها در این کشور مخالف است. ماه گذشته بانک مرکزی خواستار ممنوعیت کلی رمزارزها شده بود و هشدار داده بود که این فضا یک طرح هرمی بزرگ است که ثبات مالی را تهدید می کند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها