|
کدخبر: 245273

قیمت طلا در بازار جهانی (۷ اسفند)

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات پرنوسان دیروز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۸۸۹ دلار و ۳۴ سنت رسید.

در حالی که حمله روسیه به اوکراین موجب ایجاد نوسان های شدیدی در بازار فلزات گرانبها شده است قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش نزدیک به یک درصدی بود و قیمت فلز پالادیوم نیز افت داشت.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات پرنوسان دیروز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۸۸۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۲.۰۱ درصد کاهش به ۱۸۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دانیل بریسمن تحلیلگر کامرزبانک در این باره گفت: «ما فکر می کنیم برای کاهش قیمت طلا هنوز زود است و ریسک تشدید بیشتر درگیری ها وجود دارد. از این رو ممکن است این اصلاح قیمت موقتی باشد.»

بریسمن افزود، با این حال برخی فعالان بازار معتقدند تحریم های وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه روسیه به اندازه کافی شدید نیستند.

روز پنجشنبه و به دنبال اعلام آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین قیمت طلا با بیش از ۳ درصد جهش به ۱۹۷۳ دلار و ۹۶ سنت رسیده بود. اما قیمت فلز زرد نسبت به بالاترین رقم های روز پنجشنبه بیش از ۹۰ دلار عقب نشینی کرده است.

دیوید مگر مدیر بخش معاملات فلزات گرانبهای موسسه های ریج فیوچرز گفت: «افزایش شدید قیمت با افت شدید قیمت کاملا تحت تاثیر عوامل فنی بود.»

ترمیم ارزش سهام در بازارهای بورس جهان نیز بر میزان سرمایه گذاری امن در بازار طلا تاثیر گذاشته، هرچند که تحلیلگران انتظار دارند نوسان در بازارها همچنان طی روزهای آتی بالا باشد.

قیمت فلز پالادیوم هم دیروز با ۱.۳ درصد کاهش به ۲۳۷۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت این فلز گرانبها روز پنجشنبه و به دنبال خبر جنگ در شرق اروپا به بالاترین رقم از ماه جولای یعنی ۲۷۱۱ دلار و ۱۹ سنت رسیده بود.

کارلو آلبرتو دی کاسا تحلیلگر بازار فلزات گرانبها گفت، با توجه به اینکه روسیه از تولید کنندگان عمده پالادیوم به شمار می رود جنگ اوکراین و احتمال تحریم مسکو و شرکت های روسی بیش از همه قیمت پالادیوم را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر