|
کدخبر: 245242

هشدار/ سقوط ۹۰ درصدی بیت کوین در راه است

مدیر اجرایی یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در جهان هشدار داده که رکود اخیر می‌تواند آغازی برای زمستان سرد ارزهای دیجیتال باشد و یک بازار نزولی که طی آن، قیمت بیت کوین و اتریوم ممکن است نسبت به اوج‌ تاریخی خود، ۹۰ درصد سقوط کند.

پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، بازار ارزهای دیجیتال سقوط بزرگی را تجربه کرد. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین این هفته به کمتر از ۳۵ هزار دلار کاهش یافت. سایر ارزهای دیجیتال برتر، از جمله اتریوم، بایننس کوین، سولانا، کاردانو و ریپل نیز نوسانات قدیمی شدیدی داشتند.

به گزارش سایت فوربس، علی‌رغم اینکه رمزارزها اکنون توانسته‌اند بخشی از ضررهای خود را جبران کنند، اما ارزش بازار کریپتو تقریباً ۵۰ درصد نسبت به اوج خود در ماه نوامبر کاهش یافته است.

حال، مدیر اجرایی یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در جهان هشدار داده که رکود اخیر می‌تواند آغازی برای زمستان سرد ارزهای دیجیتال باشد – یک بازار نزولی که طی آن، قیمت بیت کوین و اتریوم ممکن است نسبت به اوج‌ تاریخی خود، ۹۰ درصد سقوط کند.

دو جون (Du Jun)، مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال هوبی مستقر در سیشل، می‌گوید:

    اگر این چرخه ادامه یابد، ما اکنون در مرحله اولیه یک بازار نزولی هستیم.

دو جون به برنامه هاوینگ (نصف کردن عرضه بیت کوین) اشاره کرد که انتظار می‌رود بیت کوین عرضه شده به بازار را به نصف کاهش دهد – همانطور که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. پس از هر یک از این کاهش عرضه‌ها، قیمت بیت کوین در سال بعد به اوج خود رسید.

دو جون می‌گوید:

    به دنبال این چرخه، تا اواخر سال ۲۰۲۴ و اوایل سال ۲۰۲۵ نمی‌توانیم شاهد بازار صعودی بعدی بیت ‌کوین باشیم.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، زمانی که بیت کوین وارد یک بازار نزولی طولانی شد، قیمت بیت کوین تقریباً ۹۰ درصد نسبت به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت که نشان می‌دهد بر اساس پیش‌بینی دو جون، قیمت بیت کوین ممکن است به کمتر از ۱۰ هزار دلار برسد!

البته دو جون افزود:

    پیش‌بینی دقیق واقعاً سخت است؛ زیرا بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند بر بازار تأثیر بگذارند – مانند مسائل ژئوپلیتیکی از جمله جنگ یا اخیراً کووید-۱۹، همگی بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال به همراه بازارهای سهام سقوط وحشتناکی را تجربه کنند؛ چون سرمایه‌گذاران به سمت پناهگاه‌های امن سنتی مانند طلا فرار کردند. با این حال، به نظر می‌رسد این وحشت کوتاه‌مدت بوده است.

علیرغم نوسانات شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بسیاری از معتقدان به بیت کوین همچنان نسبت به چشم‌انداز این رمزارز خوش‌بین هستند. البته ماکسی‌های بیت کوین نسبت به اتریوم و بزرگترین رقبای آن یعنی بایننس کوین، سولانا، کاردانو و کوین‌های کوچکتر مانند XRP، امید چندانی ندارند.

در همین راستا، کوری کلیپستن (Cory Klippsten)، مدیر اجرایی یک اپلیکیشن خرید بیت کوین به نام Swan Bitcoin، هشدار می‌دهد که ارزهای دیجیتال کوچکتر ممکن است ۹۹ درصد از ارزش خود را از دست بدهند، اما معتقد است که بیت کوین می‌تواند ارزش خود را بازیابی کند. به گفته کلیپستن، بیت کوین به لطف سرمایه‌گذاران بلندمدت خود، بارها و بارها از این زمستان‌های کریپتو جان سالم به در برده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها