|
کدخبر: 242726

رفتار هیجانی چگونه در بازار رمزارزها ایجاد می شود؟

کریپتوکارنسی تحولات زیادی در فرایندهای مالی به وجود آورده است. حالا سرمایه‌گذاران و کاربران بیشتری به فعالیت در این حوزه علاقه دارند. رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی نیز نقش مهمی در افزایش محبوبیت کریپتو داشته‌اند. بنابراین تمایل به سرمایه‌گذاری و حضور در کریپتو روز به روز افزایش می‌یابد. سوال این جا است که تازه‌واردهای این بازار چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای وارد کریپتو می‌شوند؟

به گزارش وب سایت بی‌این کریپتو، میزان استفاده و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حال افزایش است. موسسه تحقیقاتی DISQO مطالعاتی پیرامون کریپتو انجام داده است. این تحقیقات در مورد نحوه استفاده مردم از خدمات مالی آنلاین و ارزهای دیجیتال بوده است. واکنش تازه‌کارها در کریپتو به ۳ اصل مهم اشاره دارد:

۱- اصلی‌ترین دلیل استقبال از رمزارزها و بسترهای خدمات مالی جدید برای افزایش اعتماد به نفس و به‌روز بودن است. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز سبب تقویت این احساسات می‌شوند.

۲- همه رده‌های سنی و اقشار درآمدی به آزمایش سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و سایر بسترهای نوظهور علاقه دارند.

۳- در بین کاربران صرافی‌ها همه سطوح درآمدی و اقشار مختلف سهم تقریبا یکسانی دارند.

کارل ون اوستراند، یکی از معاونین موسسه DISQO گفت:

کاربران در مراحل مختلف بررسی و پذیرش ارزهای دیجیتال و خدمات مالی جدید هستند. ما می‌خواستیم مطالعاتی عمیق‌تر داشته باشیم تا درک صحیحی از این تغییرات مالی برای مردم ایجاد کنیم. تیم ما رفتارها، شاخص‌های جمعیت‌شناسی و ابعاد نگرشی بازدیدکنندگان صرافی ارزهای دیجیتال را بررسی کرده است تا بفهمیم چه گروهی تحولات دیجیتال در امور مالی را هدایت می‌کند.

رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی رفتار کاربران را هدایت می‌کنند

در این مطالعه اکثر بازدید از صرافی‌های رمزنگاری به دلیل موضوعاتی بوده است که توسط رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی ساخته می‌شد. داستان Gamestop در سال ۲۰۲۱ افراد تازه‌کار را به سمت سایت‌های رمزارزی سوق داد. توییت ایلان ماسک در مورد dogecoin نیز همین تأثیر را داشت.

تاثیر اعتماد به نفس و ریسک

از افرادی که وارد صرافی‌های ارزهای دیجیتال شده‌اند در مورد میزان تحمل ریسک در ارتباط با امور مالی شخصی سؤالاتی پرسیده شده است. افرادی که رمز ارز خریداری کرده بودند، از سوددهی دارایی‌های خود نسبت به فعالان بازار سنتی مطمئن‌تر بودند (۷۲ درصد در مقابل ۶۳ درصد). این افراد در مقایسه با افرادی که فعالیتی در کریپتو ندارند، تمایل بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های پرخطر با پاداش‌های ارزشمند داشتند (۴۴ درصد در مقابل ۲۳ درصد).

تاثیر جنسیت، سن و درآمد

این مطالعات نشان داد که از نظر جنسیتی خدمات مالی جدید برای مردان جذاب‌تر است. اما طبق آخرین داده‌ها تفاوت کمی بین درآمد مردان و زنان در این بازار وجود دارد.

کارگزاری‌های سنتی سهام شاهد افزایش مراجعه افرادی بودند که درآمدهای بالاتری نسبت به متوسط درآمد جامعه داشتند. در این بخش شکاف بین زنان و مردان کمتر مشخص بود (۲۲ درصد در مقابل ۲۹ درصد).

سن بازدیدکنندگان کریپتو اغلب بین ۳۵ تا ۴۴ سال است. این در حالی است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری سنتی میزبان جمعیت‌های مسن‌تری هستند و افراد بالای ۶۵ سال مشتریان اصلی آن‌ها محسوب می‌شوند.

ون اوستراند می‌گوید:

با مطالعه افکار مردم و فعالیت‌های آنلاین آن‌ها، می‌توانیم این فرض را به چالش بکشیم که فقط افراد جوان یا ثروتمند به خدمات مالی جدید و ارزهای دیجیتال علاقه دارند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که در درازمدت اکثر مردم به سمت رویکردهای فن‌آورانه‌ و نوآورانه حرکت خواهند کرد.

Disqo می‌گوید برخلاف شایعات و بدبینی‌ها، شواهدی وجود دارد که ارزهای دیجیتال و خدمات مالی جدید نیازهای اساسی مردم را برآورده می‌کنند. این تفکر در میان سرمایه‌گذاران جوان و افرادی که به دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت امور مالی شخصی خود هستند، بسیار شایع است. این گروه از سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند که توسط شرکت‌های خدمات مالی سنتی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها