|
کدخبر: 243358

کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

با ادامه روند نزولی دلار در بازار آزاد، طلا و سکه مقاومت خود را کنار گذاشت و سکه امامی کاهش ۳۰۰هزارتومانی را تجربه کرد.

بازار طلا و سکه که هفته گذشته به دنبال اوج گرفتن اونس جهاین طلا، افزایشی شده بود تا پایان هفته نیز با وجود کاهش نرخ دلار، در برابر پایین آمدن قیمت‌ها مقاومت کرد. اما در نخستین روز از هفته با کاهش دلار آزاد و رسیدن آن به کف کانال ۲۶هزارتومان، نرخ طلا و سکه نیز کاهشی شد.

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، سکه امامی با حدود ۳۰۰هزارتومان کاهش، به نرخ ۱۱میلیون و ۷۶۰هزارتومان رسیده است. آخرین نرخ معاملاتی این سکه در هفته گذشته، ۱۱میلیون و ۹۴۸هزارتومان لوده است.

نیم سکه نیز در نرخ ۶میلیون و ۶۳۰هزارتومان معامله می‌شود که کاهش ۷۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. درحالی که در روز ۵شنبه، آخرین نرخ برای نیم سکه ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان بود.

ربع سکه نیز با ۵۰هزارتومان کاهش نسبت به روز ۵شنبه، ۳میلیون و ۷۰۰هزارتومان نرخ خورده است.

همچنین هر سکه یک گرمی با نرخ ۲میلیون و ۲۷۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین نرخ معاملاتی هفته گذشته کاهش ۱۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟

با کاهش نرخ انواع سکه، حباب سکه نیز کاهشی شده است. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی به ۱۴۴هزارتومان، نیم سکه به ۸۰۰هزارتومان، ربع سکه، ۷۶۸هزارتومان و هر سکه یک گرمی به ۸۳۵هزارتومان رسیده است.

تا روز پنجشنبه که کاهش نرخ دلار چندان ملموس نبود و اونس جهانی طلا نیز تقریبا وارد کانال ۱۹۰۰دلاری شده بود، بازار طلا و سکه هنوز واکنشی به اخبار مذاکرات نشان نداده بود. اما پس از اینکه احتمالات دستیابی به توافق قوت گرفت و دلار نیز روند کاهشی خود را ادامه داد، امروز شاهد کاهش نرخ بیشتر طلا و سکه بودیم. حال به نظر می‌رسد آنچه مسیر طلا و سکه را مشخص خواهد کرد، اخبار سیاسی مذاکرات و دلار خواهد بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها