|
کدخبر: 243149

رمزارزها بلای جان معترضان کانادایی شد

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، گفت که تلاش های دولت کانادا برای ساکت کردن انتقال وجوه به کامیون داران معترض در کانادا، دلیل وجود رمزارزها را نشان می دهد.

بوترین، که در کانادا بزرگ شده است، در مصاحبه‌ای در روز جمعه در کنفرانس ETHDenver، از “کاروان‌های آزادی” که در هفته گذشته در مخالفت با محدودیت‌های کووید۱۹ در اتاوا شعار می‌دادند، چشم پوشی نکرده است. او به کریستین لی، خبرنگار CoinDesk گفت: “اگر کامیون داران جاده‌ها را مسدود می‌کنند و این باعث اختلال اقتصادی می‌شود، و طبیعتا مسدود کردن جاده‌ها غیرقانونی است و قوانینی علیه آن وجود دارد. اما او پاسخ دولت را غیر منطقی و رمزارزها را به‌عنوان یک بررسی بالقوه برای چنین چالشی توصیف کرد.

بوترین گفت: “اگر دولت مایل به پیروی از قوانین نیست و به مردم فرصت دفاع از خود را نمی دهد و فقط می خواهد با بانک ها صحبت کند و اساسا معیشت مالی مردم را بدون روند قانونی قطع کند، این یک مشکل است. او استدلال کرد که به این ترتیب، کریپتو یک فناوری ریشه ای نیست، بلکه یک فناوری اصلاح کننده است.”

بوترین گفت: “مسئله بی قانونی بودن نیست. از برخی جهات، به بازگرداندن حاکمیت قانون مربوط می شود.” او گفت که دولت ها و پلیس همچنان می توانند به طور قانونی عمل کنند و مظنونان را “مثل همیشه” بدون استفاده از واسطه های مالی تحت تعقیب قرار دهند.

بوترین در ادامه افزود: “این مفهوم که دنبال واسطه ها برویم و از واسطه ها برای دور زدن همه اینها استفاده کنیم، خطرناک است. “داشتن جایگزین های غیرمتمرکز برای یک واسطه، راه خوبی برای محدود کردن آسیب است.”

این هفته، دولت نخست وزیر جاستین ترودو در تلاش برای سرکوب اعتراضات، از اختیارات اضطراری که به ندرت استفاده می شود، استفاده کرده است. بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی مجاز به مسدود کردن یا تعلیق حساب‌های مرتبط با کاروان کامیون‌داران بدون حکم دادگاه بودند و به دلیل انجام این کار از مسئولیت مدنی مصون بودند.

حامیان کامیون داران سعی کرده اند با افزایش کمک های مالی در قالب رمزارزها، محاصره ها را دور بزنند. دولت تعدادی از آدرس‌های رمزارزی مرتبط با این تلاش‌ها را در لیست سیاه قرار داده است و یک حکم دادگاه دستور مسدود شدن وجوه را در نتیجه یک دعوای حقوقی و گروهی داده است. باید دید این اقدامات چقدر موثر خواهند بود زیرا تراکنش‌های رمزارزی را نمی‌توان محدود کرد و کیف پول‌ها توسط هر کسی که کلید خصوصی را در اختیار دارد کنترل می‌شود.

از سوی دیگر، برای استفاده از وجوه برای خرید غذا یا بنزین، گیرندگان احتمالاً باید رمز ارز را به ارز فیات تبدیل کنند، که معمولاً نیاز به گذر از یک صرافی تنظیم شده با توجه به دستورالعمل‌های دولت دارد.

در طول نشست با CoinDesk، بوترین همچنین چالش های اتریوم، هزینه های گس، تورم ETH و رقابت از بلاکچین های لایه ۱ جدیدتر را مورد بحث قرار داد.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها