|
کدخبر: 242465

​ماجرای توئیتر و کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک دوباره از کلاهبرداران کریپتو در توییتر شکایت می کند.

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، بار دیگر در پاسخ به اسکرین شات یک کلاهبرداری برای ارسال هدایای بیت کوینی که توسط بنیانگذار دوج کوین، بیلی مارکوس، توئیت شده بود، از گسترش هرزنامه های رمزارزی در توییتر شکایت کرد.

این میلیاردر اشاره کرده است که غول رسانه های اجتماعی برای مدت طولانی در تلاش برای رفع این مشکل بوده است.

ماسک مدتی است که با کلاهبرداران رمزارزها دست و پنجه نرم می کند. در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷)، قبل از اینکه مدیر عامل تسلا به یکی از اعضای انجمن رمزارزها تبدیل شود، او توجه ها را به سمت هرزنامه های اتریوم جلب کرده بود.

پاول گراهام، سرمایه‌دار ریسک پذیر، درباره این موضوع اظهار نظر کرده و ادعا کرده است که تشخیص هرزنامه برای توئیتر بسیار دشوار است.

اکتبر گذشته (مهر)، خود ماسک با یک توئیت در مورد دوج کوین، کلاهبرداران را به سخره گرفت. کلاهبرداران معمولاً قول می‌دهند که مبلغ اولیه پولی را که برای آنها ارسال می‌شود دو برابر کنند، اما این میلیاردر با پیشنهاد دادن معامله‌ای برعکس به کلاهبرداران، توجه ها را به سمت کلاهبرداران برگرداند.

در ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹)، ماسک، بیل گیتس، کیم کارداشیان و دیگر شخصیت‌های برجسته هدف کلاهبرداران بیت کوین قرار گرفتند که بزرگترین هک توئیتر تا به امروز بوده است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط کمیسیون تجارت فدرال در سال گذشته، کلاهبرداران رمزارزها با جعل هویت ماسک توانستند تقریباً ۲ میلیون دلار به دست آورند.

توئیتر تنها شرکت رسانه اجتماعی نیست که به مبارزه با کلاهبرداران رمزارزها ادامه می دهد. این کلاهبرداران را می توان در یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام نیز یافت.

 

 

منبع: ایلان ماسک

ارسال نظر