|
کدخبر: 241265

هشدار/ رونق کلاهبرداری رمزارز در آستانه ولنتاین

آژانس FBI نسبت به افزایش کلاهبرداری های عاشقانه کریپتو در هفته ولنتاین هشدار می دهد.

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) با توجه به آخرین روند مربوط به ارزهای دیجیتال، هشداری را در مورد افزایش کلاهبرداری ها در منطقه خلیج سانفرانسیسکو صادر کرده است.

درست چند روز قبل از روز ولنتاین، دفتر میدانی FBI سانفرانسیسکو به مردم در مورد افزایش کلاهبرداری ها بر اساس شکایات ثبت شده در مرکز شکایات جرایم اینترنتی اف بی آی (IC۳) هشدار داد. یک کلاهبرداری شامل ایجاد حساب‌های جعلی و متقاعد کردن سرمایه‌گذاران بی‌احتیاطی، چه زن و چه مرد،برای انتقال وجوه به بهانه عاشق‌شدن است. بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط FBI:

قربانیان در قلمرو بخش FBI سانفرانسیسکو بیش از ۶۴ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری های عاشقانه از دست دادند در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) کمی بیش از ۳۵ میلیون دلار بود.

تنها در سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰)، سرویس اطلاعاتی و امنیتی ۷۴۲ شکایت را در ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت کرد که بر ۷۲۰ و ۵۲۶ شکایت ثبت شده به ترتیب در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ سایه انداخت.

علاوه بر این، IC۳ بیش از ۲۳۰۰۰ شکایت در مورد کلاهبرداری های عاشقانه در سال ۲۰۲۰ با زیان گزارش شده بیش از ۶۰۰ میلیون دلار دریافت کرد. در هشدار FBI آمده است:

«اف‌بی‌آی سانفرانسیسکو روند رو به رشدی را شاهد بوده است که در آن کلاهبرداران افراد را متقاعد می‌کنند که برای سرمایه‌گذاری یا معامله گری ارزهای دیجیتال پول بفرستند.»

یک کلاهبرداری عاشقانه معمولی با جلب اعتماد قربانیان شروع می شود که سپس با استناد به فرصت های سرمایه گذاری به سیستم عامل های کلاهبرداری هدایت می شوند. در حالی که کلاهبرداران به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا برخی از سودهای معامله اولیه را به عنوان راهی برای اثبات اعتبار برداشت کنند، قربانیان مجبور به سرمایه گذاری بیشتر پول یا ارزهای دیجیتال می شوند.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها