|
کدخبر: 242423

​افزایش سرمایه جذاب برای سهامداران شستا

افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی شستا روز یکشنبه ثبت و امروز این افزایش سرمایه در پرتفوی سهامداران بورسی اعمال شد.

درخواست افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ثبت شد.

سرمایه شستا پیش از افزایش سرمایه ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود. همچنین تعداد سهام قابل انتشار این شرکت نیز هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۱۳ میلیون و ۴۵۶ هزار سهم اعلام شده بود. مبلغ افزایش سرمایه بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد تومان است که افزایش سرمایه امروز روی پرتفوی سهامداران اعمال شد.

بر اساس اطلاعیه، افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی شستا از مبلغ ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شده بود نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

این افزایش سرمایه با موضوع اصلاح ساختار مالی در راستای اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی صورت گرفت.

طبق اعلام مسوولین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به برخی از سرمایه‌گذاران بورسی سهام جایزه تعلق گرفت.

علی عصاری، کارشناس بازارسرمایه درباره سهام جایزه می‌گوید: اما اگر افزایش سرمایه از محل تجدید دارایی یا انباشت سود بالای ۲۰۰ درصد باشد مثل سهم شستا. سهام جایزه باید روی پرتفوی سهامدار بنشیند و ثبت افزایش سرمایه اتفاق بیفتد و همراه با سهام عادی باز شود. یعنی شستا زمانی باز می‌شود که ثبت افزایش سرمایه روی کدال ثبت و چند روز بعد به همراه سهام جایزه قابل معامله می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر