|
کدخبر: 242375

واکنش آقای رئیس جمهور طلا را گران کرد

اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین در مورد زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین قیمت طلا را به طرز معناداری بالا برد و تحلیل‌گران معتقدند تنش بین این دو کشور قیمت طلا در هفته جاری را تعیین خواهد کرد.

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی ۴۳ هزار و ۵۹۱ دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی ۷ روزه بیت کوین منفی بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال ۸۲۷ میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۱ درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین اتریوم

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی ۲۴ ساعت مثبت و بازدهی ۷ روزه منفی را به ثبت رسانده بود. قیمت این ارز دیجیتال ۳ هزار و ۲۹ دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم ۳۶۳ میلیارد دلار بود و بیشترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶.۳ درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

واکنش قیمت طلا به تنش بین اوکراین و روسیه

قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته عملکرد خوبی داشت. قیمت طلا در شروع معاملات دیروز روی ۱۸۵۱ دلار قرار داشت و با ثبت تغییراتی مثبت در نهایت روی ۱۸۷۱ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت ۱۰ و ۵۶ دقیقه صبح امروز به وقت ایران ۱۸۷۸ دلار گزارش می‌شد و هنوز رشد روز گذشته را از دست نداده بود.

تحلیل‌گران معتقدند رشد قیمت طلا تحت تاثیر افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه اتفاق افتاد. به طور خاص اظهارات رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه ۱۶ ام فوریه روزی است که روسیه تصمیم دارد به اوکراین حمله کند، برآوردها نسبت به عدم اطمینان و تنش را بالا برد. آن‌ها می‌گویند طلا در این شرایط نقش یک پناهگاه امن را به خوبی بازی کرد و به ناآرامی‌ها واکنش مثبت نشان داد. به هر روی تحلیل‌گران می‌گویند در این هفته قیمت طلا را تنش بین اوکراین و روسیه تعیین خواهد کرد.

 

منبع: اکو ایران
  • ضد دروغ ارسالی در

    قورباغه بنویس رییس جمهور اوکراین . خودتو ن خرید

ارسال نظر