|
کدخبر: 241519

وحشت کاربران ارز دیجیتال از حمله روسیه به اوکراین

حمله به اوکراین فقط باعث آسیب دیدن روسیه، اوکراین و بشریت خواهد شد. سرنوشت این بحران را فقط روسیه می‌تواند مشخص کند.

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در مورد شایعات حمله روسیه به اوکراین اظهار نظر کرده است. بوترین در روسیه متولد اما در کانادا بزرگ شده است. او پیش‌تر گفته بود:

حمله به اوکراین فقط باعث آسیب دیدن روسیه، اوکراین و بشریت خواهد شد. سرنوشت این بحران را فقط روسیه می‌تواند مشخص کند. ناتو یا زیلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) نمی‌توانند تصمیم نهایی را بگیرند. امیدوارم تصمیم روسیه عاقلانه باشد.

به گزارش وبسایت تراست نودز، بوترین در سال ۲۰۱۷ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ملاقات کرد. پس از این دیدار دیدگاه پوتین نسبت به بلاکچین بسیار مخدوش شد. هنوز مشخص نیست شایعانی که از طرف آمریکایی‌ها مبنی بر حمله روسیه به اوکراین منتشر می‌شود تا چه حد صحت دارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از شهروندان این کشور خواسته است ظرف ۴۸ ساعت آینده از اوکراین خارج شوند. او حتی نیروی نظامی برای کمک به آمریکایی‌های مقیم اوکراین نفرستاده است. گویا کاخ سفید از اقدامات احتمالی پوتین به شدت می‌ترسد. گفته می‌شود برخی از محدودیت‌های مربوط به ویزا موقتا لغو شده است تا فرایند خروج آمریکایی‌ها از اوکراین سرعت بیشتری بگیرد.

سه‌شنبه آینده اولاف شولز، صدراعظم جدید آلمان به روسیه سفر خواهد کرد. بنابراین بعید است تا قبل از آن روز شاهد اقدام نظامی روسیه باشیم. شروع حملات قبل از سفر هیئت آلمانی به روسیه، یک توهین بزرگ به آلمان و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

این دیدار یک روز به طول خواهد انجامید. پس اگر روسیه بخواهد پس از خروج آلمانی‌ها اقدام نظامی انجام دهد، آمریکا و انگلیس فرصت زیادی برای تخلیه شهروندانشان ندارند.

در اقدامی متقابل، کاخ کرملین اعلام کرده است که بخشی از کارمندان سفارت‌ها و دفاتر این کشور در اروپا، به خاک روسیه بازگردند. هنوز بازارهای جهانی تحت تاثیر این اخبار قرار نگرفته‌اند. گویا امید زیادی برای میانجی‌گری آلمان و پیروزی دیپلماسی وجود دارد. صدر‌اعظم آلمان پیشنهاد جدید روی میز نخواهد گذاشت اما امید مخالفان جنگ به اعتبار بالای آلمان در معادلات جهانی و قدرت دیپلماتیک این کشور است.

بوترین روسیه را مقصر می‌داند اما به ترس و ضعف آمریکا اذعان دارد. دولت آمریکا از همان ابتدا اعلام کرد که قصد ارسال نیروی نظامی ندارد.

روسیه فعالیت‌های زیاد و متفاوتی در بحران‌های جهانی دارد. این کشور از خروج آمریکا از افغانستان حمایت می‌کند، در سوریه با نیروهای آمریکایی می‌جنگد و در عین حال به دخالت در انتخابات آمریکا متهم است. با این حال آمریکا هرگز به طور علنی موضع سفت و اتخاذ نکرده است.

بایدن معتقد است روسیه یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان را دارد و می‌تواند کل اروپا را شخم بزند. هنوز مشخص نیست بایدن به نفع کدام جریان سیاسی قید اوکراین را زده است.

ممکن است آلمان روزهای سختی پیش رو داشته باشد. لهستان به عنوان همسایه مشترک آلمان و اوکراین، در طول جنگ محاصره خواهد شد. روسیه همیشه تاکتیک‌های پیچیده‌ای دارد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد پس از وقوع جنگ، چه بر سر مرزها و تقسیم اراضی خواهد آمد.

دولت‌های اروپایی و ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند تا از وقوع جنگ جلوگیری کنند. بسیاری ترس آمریکا را علت اصلی افزایش شجاعت روسیه برای حمله به اوکراین می‌دانند. روسیه روز‌به‌روز گام‌های بیشتری در مسیر شروع جنگ برمی‌دارد اما اروپا و آمریکا فقط شعارهایی برای جلوگیری از جنگ سر می‌دهند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها