|
کدخبر: 237647 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش نیوز با رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر بررسی شد

این رمزارزها کلاهبرداری هستند

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر مدعی است، چندین مورد کلاه‌برداری مثل کریپتولند و آمیتیس در ایران شکل گرفته‌ است. تعدادی هم در سایر شهرها مثل شیراز ظهور کرده‌اند. شخصی به اسم س ح حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد کلاه‌برداری از مردم داشت.

اقتصاد  این رمزارزها کلاهبرداری هستند

کلاه‌برداری‌های ارز دیجیتال هم ‌زمان با رونق بازار کریپتوکارنسی هر روز بیشتر می‌شود. فعالان بازار با نام کریپتولند و سایر کلاه‌برداری‌ها آشنا هستند. اگر قانون‌گذاری انجام نشود با زیرزمینی شدن کسب و کار ارز دیجیتال دارایی مردم در این بازار نابود خواهد شد. در خصوص روش‌های کلاه‌برداری و پروژه‌های جدیدی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود گفتگویی با رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

روش‌های کلاه‌برداری در بازار کریپتوکارنسی

افشین آشوری، رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر در گفتگو با گسترش نیوز گفت: پیرامون کلاه‌برداری‌های ارز دیجیتال عزمی جدی در دولت ایجاد شده است. کلاه‌برداری در بازار کریپتو به این صورت است که افراد به شیوه سبد گردانی زیرزمینی، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند. با پول مردم و اطلاعت حسابشان به بازار فیوچر ورود می‌کنند. در ابتدا مدعی هستند که حد ضرر رعایت می‌شود. رفته رفته شرایط تغییر می‌کند. دارایی برای خودشان نیست و با ریسک بالا وارد بازار می‌شوند.

آشوری

آشوری اظهار کرد: به صورت قماری سرمایه مردم را وارد این کار می‌کنند. در سبد گردانی، دارایی به صورت ریال یا ارز دیجیتال گرفته می‌شود. در قراردادهای آنها ضرر و زیان برای سرمایه‌گذار است. این روند منجر به خروج ارز و دارایی از کشور می‌شود. اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبد گردان‌های این بازار قانونمند شوند شرایط متفاوت می‌شود. قراردادها باید شفاف باشد. در غیر این صورت روند زیرزمینی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عده‌ای هم در بازار، سیگنال‌فروشی می‌کنند. این کار هم ضرر و زیان خاص خود را دارد. بعضی‌ها به این سیگنال فروشی‌ها اعتماد دارند. این گروه خودشان تصمیم گرفته‌اند و در تقسیم‌بندی کلاه‌برداری شناخته نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کرد: چندین مورد کلاه‌برداری مثل کریپتولند و آمیتیس را شاهد بودیم. تعدادی هم در سایر شهرها مثل شیراز شکل گرفته است. شخصی به اسم س ح حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد کلاه‌برداری از مردم داشت. در حال حاضر متواری است. مردم چندین شکایت رسمی علیه این فرد ثبت کرده‌اند.

آشوری خاطرنشان کرد: مردم به ما مراجعه نکرده‌اند اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با رصد اقدامات کلاه‌برداری، این گروه‌ها را ناکام می‌گذارد. متاسفانه اموال مردم قربانی می‌شود. مردم ریسک معامله در بازار ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند اما کلاه‌برداری ریسک نیست. کلاه‌برداری دقیقاً دزدی اموال مردم است.

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر در پایان گفت: دولت برنامه‌هایی برای طرح جامع ساماندهی رمز ارزها دارد. طرح خوب و جامعی است. البته در این مسیر باید نظرات بخش خصوصی را نیز دریافت کنند. با این روند در مسیر توسعه صنعت بلاک‌چین حرکت خواهیم کرد. پیشنهادهایی هم در خصوص ورود ارزهای دیجیتال به بورس و فرابورس شده است. باید کمیته و ستادی تشکیل شود تا بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و سازمان نظام صنفی نیز ورود کنند.

پروژه‌های کلاه‌برداری را بشناسید

در سال ۱۴۰۰ درصد پروژه‌های کلاه‌برداری افزایش یافت. اردیبهشت ماه امسال بود که بازداشت سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند به جرم کلاه‌برداری موجی از نگرانی را میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. تا به امروز هم این پرونده به نتیجه‌ای نرسیده است. ماه گذشته هم شایعه شد که وی آزاد شده است. قوه قضاییه این شایعه را رد کرد.

شرکت آمیتیس کلاه‌برداری دیگری بود که از چهار سال پیش با وعده سود دهی روزی یک درصد، سرمایه‌ی جمعی از افراد را جمع می‌کرد. در نهایت توانسته بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری کند و حالا مالباختگان پیگیر اموالشان هستند. این کوین دارای خواص شت‌کوین است. طراحان این کوین مدعی رقابت با بیت کوین بودند. آنها ادعا می‌کردند، بیت کوین بدون هیچ‌گونه گیت‌هاب و وایت‌پیپری فقط با ۷ صفحه و بدون هیچ‌گونه توضیحات فنی است! اگر شما با پروژه‌های کلاه‌برداری در بازار ارزهای دیجیتال رو به رو شده‌اید، با ما در میان بگذارید.

 

 

  • جانباز جنگ ارسالی در

    مخالفت شدید مجلس با معیشت جانبازان عزیز جبهه و جنگ.
    آقای دولت .
    آقای مجلس .
    معسر را از جانبازان عزیز ز یر ۲۵ % بردار.
    و حداقل ۱۲ ملیون تو مان ماهانه دایمی ؛ حقوقشان را بده.
    مجلس تصویب می کند حداقل حقوق ۵/۶ ملیون ولی به جانباز عزیز
    ۳/۵ که نون خ شک هم نمیدن.
    ولی ۲۰ ملیون به دیگرا ن می دهی.
    به این رانت و تبعیض و ظل م پایان دهید.
    درصد ها را بردارید و مسلمان شوید.
    که اگر جانباز عزیز زیر ۲۵ % نمی جنگید و عراق را از ایران عز یز بیرون نمی کرد .
    الایران بود و تو کارگر صدام بودی.
    و حق و حقوق ب چه های جبهه و جنگ را بده .اگر ارث پدری ت و نیست .
    ولادیمیر پلاتونوویچ لیاخو ف روس ؛ کجایی که بیایی این مجلس را به تو پ ببندی تا ما جانبازان از فقر و نداری نج ات یابیم .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها