|
کدخبر: 240710

پوتین حامی ارزهای دیجیتال شد

گزارش‌هایی حاکی از آن است که رئیس‌جمهور پوتین از طرح‌هایی برای تنظیم صنعت ماینینگ کریپتو در کشور حمایت می‌کند.

روزنامه روسی کومرسانت صبح امروز گزارش داد و بعداً توییت کرد که دولت و بانک روسیه در مورد نحوه تنظیم ارزهای دیجیتال به توافق رسیده اند. آنها اکنون در حال آماده کردن پیش‌نویس قانونی هستند که انتظار می‌رود تا ۱۸ فوریه(۲۹بهمن) کریپتو را به‌عنوان «چیزی مشابه ارزها» به جای دارایی‌های مالی دیجیتال تعریف کند.

در ادامه این گزارش آمده است که استفاده از رمزارز «در بخش حقوقی» تنها با شناسایی کامل، از طریق سیستم بانکی یا از طریق واسطه‌های مجاز امکان‌پذیر خواهد بود.

این خبر تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که بانک روسیه در گزارشی که در ژانویه منتشر شد، برای ممنوعیت کامل رمزارزها فشار آورد و استدلال کرد که ماهیت سفته بازی این صنعت تهدیدی قابل توجه برای ثبات مالی شهروندان است. به عنوان بخشی از این پیشنهاد، بانک مرکزی همچنین گفت که موسسات مالی باید از تسهیل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.

گزارش‌های جداگانه حاکی از آن است که رئیس‌جمهور پوتین از طرح‌هایی برای تنظیم صنعت ماینینگ کریپتو در کشور حمایت می‌کند.

جزئیات بیشتر از گزارش امروز کومرسانت نشان می‌دهد که تراکنش‌های ارز دیجیتال بیش از ۶۰۰۰۰۰ روبل (تقریباً ۸۰۰۰ دلار) باید اعلام شوند یا جرم کیفری محسوب می‌شوند. جریمه هایی نیز برای کسانی که به طور غیرقانونی رمزارز را به عنوان وسیله پرداخت می پذیرند، اعمال می شود.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها