|
کدخبر: 240665

پیش بینی بورس امروز / وضعیت ناپایدار ادامه دارد؟

اگرچه مذاکرات برجامی وین روی رفتار بورس بازان تاثیرگذار بوده اما همچنان شرایط ناپایدار ارزیابی می شود.

بازار سهام دیروز همانطور که انتظار می‌رفت بعد از تخلیه فشار فروش، بدست خریداران افتاد و شاخص ها دوباره در کانال صعودی قرار گرفتند.

بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام در روز سه شنبه نشان می دهد که با کم شدن فاصله میان خریداران و فروشندگان، دوباره سمت تقاضا پرتوان ظاهر شد و همین مسئله باعث شد که شاخص از مدار نزولی به مدار صعودی بازگردد.

سیگنال مثبت وین روی کاهش شدت خروجی پول حقیقی ها

خوش بینی ها در خصوص مذاکرات برجامی وین باعث شده بود بورس بازان با دریافت سیگنال مثبت معاملات را از سرگیرند. اگرچه اثر توافق احتمالی مذاکرات برجامی وین روی بازار سهام دوگانه خواهد بود؛ بدین ترتیب که در مجموع اطمینان بیشتری به سرمایه گذاراران در خصوص کاهش هزینه‌های ناشی از تحریم ها در اقتصاد ایران خواهد داد. این در حالی است که با کاهش قیمت ارز، تاثیرپذیری سود شرکت های دلاری و صادرات محور از آن بیشتر خواهد بود.

حقیقی ها در دو روز شنبه در یک شیب قابل ملاحظه ای از شدت خروج پول از بازار سهام کاسته اند که خود نشانه مثبتی را برای سمت تقاضا به دنبال داشت. البته کاهش شدت خروج پول حقیقی ها به معنای پایان یافته جریان خروجی پول ها نیست، بلکه نشان از اثرگذاری رویدادهای مثبت روی روند رفتار بورس بازان دارد.

عامل تعیین کننده در حرکت شاخص بورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که معامله گران در روز پایانی در صورتی که سمت تقاضا دوباره فعال ظاهر شود، احتمالا دوباره در روند حرکت شاخص ها تعیین کننده خواهند بود.

براساس نظر تحلیلگران و فعالان بازار سهام، شاخص کل بورس فعلا در کانال ۱.۲ میلیون واحد تا ۱.۳ میلیون واحد قرار دارد و در صورت تداوم شرایط فعلی، بعید است که از محدوده کانالی مزبور بالاتر یا پایین تر روند. شاخص های عملکردی بازار سهام همچنین نشان میدهد که فروشندگان میتوانند دوباره بازار را تحت تاثیر قرار دهند و به همین دلیل وضعیت بازار را ناپایدار ارزیابی میکنند.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها