|
کدخبر: 240497

اسامی وام گیرندگان کلان افشا می شود

براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، اعضای این کمیسیون برای ایجاد شفافیت و جلوگیری از بروز فساد در حوزه پرداخت تسهیلات و وام‌های کلان توسط بانک‌ها با انتشار اسامی و میزان وام‌های کلان در سامانه‌ای شفاف و در معرض دید عموم موافقت کردند.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: دیروز در کمیسیون تلفیق ‎بودجه۱۴۰۱ مطرح و تصویب شد:

همه بانک‌های کشور موظف شدند مشخصات کامل تسهیلات گیرندگان کلان شامل اطلاعات سببی و نسبی اشخاص ذیربط (مدیران ارشد بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه و اعضای خانواده) را بطور برخط به بانک مرکزی ارائه دهند تا در وبگاه خود به اطلاع عموم برساند.

براساس این گزارش، پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، کمیسیون تلفیق بررسی جزئیات لایحه بودجه را آغاز کرده و پیش بینی می شود از اوایل اسفند ماه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آتی کشور در صحن علنی مجلس آغاز شود

ورود مجلس به پرونده وام‌های کلان بانکی

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس اظهار کرد: اعضای این کمیسیون برای ایجاد شفافیت و جلوگیری از بروز فساد در حوزه پرداخت تسهیلات و وام‌های کلان توسط بانک‌ها با انتشار اسامی و میزان وام‌های کلان در سامانه‌ای شفاف و در معرض دید عموم موافقت کردند.

زارع گفت: کمیسیون تلفیق بودجه در راستای حمایت از ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱ و اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، با افزایش اعتبار بانکی ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات این بخش به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه همچنین با الحاق یک بند به تبصره (۱۶) لایحه بودجه موافقت کردند و براساس آن بانک مرکزی موظف شد، با استفاده از سامانه اطلاعاتی خود و اطلاعات دریافتی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، به موجب مصادیق تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار، مانده تسهیلات و تعهدات کلان و میزان پرداختی و مانده تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط و میزان پرداختی هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی را به تفکیک اشخاص در دسترس عموم قرار داده و به صورت فصلی این اطلاعات را به روز رسانی کند. بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی نیز موظف هستند، تمامی این موارد را به صورت فصلی در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها