|
کدخبر: 240006

یک پیش بینی جذاب برای فعالان بازار ارز

بازار ارز پس از تلاطماتی که روز گذشته تجربه کرد، امروز تقریبا آرام بود و دلار آزاد اندکی افزایش یافت.

اقتصاد یک پیش بینی جذاب برای فعالان بازار ارز

بازار ارز پس از نوسانات شدیدی که روز گذشته به دنبال اخبار مثبت سیاسی تجربه کرد، امروز تقریبا آرام و حتی مقداری افزایشی بود.

به این ترتیب دلار آزاد صبح امروز را با اندکی کاهش قیمت شروع کرد و تا محدوده ۲۶هزار و ۳۰۰تومان پایین آمد.

اما پس از آن اندکی افزایشی شد و در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۶هزار و ۷۰۰تومان معامله می‌شود اما همچنان در کانال ۲۶هزارتومان باقی مانده است.

کانون صرافان نیز امروز دلار را با ۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته اعلام کرد. البته قیمت مبادله دلار در معاملات عصر نسبت به صبح تغییر چندانی نداشته است و در قیمت ۲۴هزار و ۳۳۱تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۲۴تومان برای فروش معامله می‌شود.

روز گذشته دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۸۴۸تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۴۲تومان برای فروش معامله می‌شد.

همچنین یورو در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۲۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۱۵تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به صبح اندکی کاهش را نشان می‌دهد. روز گذشته نیز یورو در صرافی‌ها ۲۸هزار و ۴۳۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۸۰۴تومان برای فروش اعلام معامله شد.

صرافی ملی هم، قیمت دلار را حدود ۵۰۰تومان کاهش داد و به ۲۴هزا رو ۵۹۸تومان برای فروش و ۲۴هزا رو ۳۵۲تومان برای خرید رسانده است. یورو نیز در تابلوی این صرافی با حدود ۶۰تومان افزایش قیمت، ۲۸هزار و ۶۸۲تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۳۹۷تومان برای خرید قیمت نمایان شد.

عمده تحلیلگران معتقدند دلار با رسیدن اخبار قوی‌تری از توافق، بیش از این کاهش خواهد یافت و باید منتظر ادامه این روند نزولی باشیم. در مجموع طی هفته‌های گذشته دلار با ثبات خود در محدوده‌های مشخص و نوسانات اندک نشان داده بود که به دستیابی توافق خوشبین است و با کوچکترین اخباری از وین، مسیر نزولی را در پیش می‌گیرد. به همین دلیل بود که با انتشار اخبار مربوط به احتمال لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران و همچنین دستیابی به یک توافق موقت دو ساله که البته اندکی بعد تکذیب شد شاهد تغییر کانال دلار و ریزش هزارتومانی قیمت این اسکناس در بازار بودیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها