|
کدخبر: 239278

جنگ و جدل در بازار دلار

ارز و طلا امروز شاهد رشد نرخ دلار، سکه و طلا بود.

اقتصاد جنگ و جدل در بازار دلار

بازار ارز تهران در معاملات نقدی امروز پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ شاهد افت و خیز نرخ دلار بود. این اسکناس امریکایی در شروع معاملات امروز ۵۰ تومان پایین رفت وبر روی ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان قرار گرفت.

دلار در ادامه روند بازار امروز اندکی رشد کرد و با ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. این نرخ نسبت به عصر روز گذشته رشد ۳۰ تومانی را نشان می‌دهد.

در بازار متشکل ارزی هم امروز نرخ دلار در ابتدای معاملات با ۲۵ هزار و ۹۷ تومان معامله شد و در انتهای معاملات امروز نسبت به روز گذشته ۶۶ تومان بالا رفت بر روی ۲۵ هزار و ۱۲۴ تومان ایستاد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی در آخرین روز هفته جاری نرخ خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امریکا ۲۴ هزار و ۹۹۹ تومان و نرخ فروش دلار امریکا ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شد. همچنین بر اساس صرافی ملی نرخ خرید یورو امروز ۲۸ هزار و ۳۳۹ تومان و نرخ فروش یورو ۲۸ هزار و ۶۲۴ تومان بود

برگشت نرخ درهم به مرز حساس

قیمت درهم که روز گذشته مرز حساس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داده بود امروز به این مرز برگشت. نرخ درهم در معامات نقدی امروز ۲۰ تومان بالا رفت و با ۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

با ضرب کردن نرخ درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۵۴۷ تومان به‌دست می‌آمد که نسبت به نرخ دلار در بازار پایین تر بود.

قیمت سکه و طلا صعودی شد

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز بر روی ۱۸۰۴ دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم امروز نرخ هر دو فلز گران بها صعودی بود. نرخ طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفته بود.

قیمت سکه هم امروز ۵۵ هزار تومان بر ارزش خود افزود و بر روی ۱۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب نرخ ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان برای دلار، اندازه نرخ واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان به‌دست آمد و حباب سکه نیز ۴.۵۶ درصد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها