|
کدخبر: 238146

رمزارزها محبوب ترین روش پولشویی در سال ۲۰۲۱

مجرمان سایبری ۸.۶ میلیارد دلار دارایی رمزارزی را در سال ۲۰۲۱ پولشویی کردند.

انتقال پول به اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۱ محبوب‌ترین روش پولشویی برای مجرمان سایبری بوده است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که این افراد در سال گذشته میلادی ۸.۶ میلیارد دلار را با همین روش پولشویی کرده‌اند و این رقم ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است.

به گزارش شرکت تحقیقاتی Chainalysis، مجرمان سایبری در سال گذشته میلادی یک هدف مشترک را دنبال می‌کردند: انتقال پول‌های غیرقانونی به سرویسی که بتواند آن‌ها را از دست سازمان‌های دولتی مخفی کند و در نهایت امکان تبدیل سرمایه‌ها به پول نقد را داشته باشد.

با توجه به رشد سریع فناوری‌های رمزارزی در سال ۲۰۲۱، شمار عملیات‌های مجرمانه هم در این فضا افزایش چشمگیری داشت. مجرمان در سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۶ میلیارد دلار دارایی دیجیتالی پولشویی کردند، ولی این رقم در سال ۲۰۲۱ به حدود ۸.۶ میلیارد دلار رسید.

حدود ۱۷ درصد از این رقم ۸.۶ میلیارد دلاری به اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) منتقل شد. این میزان ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است. Chainalysis می‌گوید استخرهای استخراج ارز دیجیتال و صرافی‌های پرریسک هم مبالغ سنگینی را از آدرس‌های غیرقانونی دریافت کردند.

گفتنی است که این ارقام صرفا مربوط به سرمایه‌هایی است که از جرایم حوزه رمز ارزها به دست آمده و اندازه‌گیری رقم دقیق پول‌هایی که از جرایم آفلاین به فضای رمز ارزها آمده تا پولشویی شود، به راحتی ممکن نیست. با این حال، می‌دانیم که چنین اتفاقی در حال وقوع است.

دزدی و کلاهبرداری همچنان اصلی‌ترین جرایم بازار رمزارزها هستند. کیف پول‌های سرقتی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال را به اپ‌های دیفای منتقل کردند. بازار دارک نت، تامین مالی تروریسم و باج‌افزارها هم از جمله مهم‌ترین اشکال جرایم در سال ۲۰۲۱ بودند.

شایان ذکر است که با توجه به قوانین جدید نقل و انتقال، شرکت‌های حوزه دارایی‌های دیجیتال در بسیاری از کشورها سخت‌گیری‌های بیشتری را بر تراکنش‌های بالغ بر ۱۰۰۰ دلار اعمال کردند. در نتیجه، بسیاری از مجرمان نقل و انتقالات مالی خود را به بسته‌های کمتر از ۱۰۰۰ دلار کاهش دادند.

 

 

منبع: دیجیباتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها