|
کدخبر: 237850

خریداران بیت کوین چقدر ضرر کردند؟

به دنبال تحولات بازار سهام و آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته سقوط کرد.

طی هفت روز گذشته، بازار رمزارزها شاهد تحولات و نوسانات قابل توجهی بوده است. به منظور بررسی وضعیت بازار، بهتر است در ابتدا از بیت‌کوین شروع کنیم.

قیمت بیت‌کوین در شنبه هفته گذشته از ۳۹ هزار دلار به ۳۶ هزار دلار افت کرد، اما با این حال، روند نزولی همینجا به پایان نرسید. روز بعد، بیت‌کوین به زیر کانال ۳۵ هزار دلاری سقوط کرد و طی ساعات بعد در همین محدوده تثبیت شد. این ارز دیجیتال روز یکشنبه تلاش کرد تا حدودی ضرر خود را جبران کند، اما موفق نشد و صبح روز دوشنبه کمی بالاتر از ۳۶ هزار دلار قرار گرفت.

اما شرایط بعد از این نیز بدتر شد و قیمت تا کانال ۳۳ هزار دلاری نیز سقوط کرد. این موضوع باعث شد صدها میلیون در یک روز لیکویید شود و احساس ترس در بازار افزایش یابد. با این حال، قیمت در همان روز افزایش یافت و از ۳۳ هزار دلار به بالای کانال ۳۷ هزار دلاری جهش کرد. بیت‌کوین تا زمان نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه، ظاهرا به خوبی در حال بهبود بود.

بلافاصله پس از جلسه، هم بیت‌کوین و هم وال استریت شاهد ریزش قابل توجهی بودند؛ زیرا جروم پاول عدم تعادل عرضه و تقاضا را عامل این واقعیت دانست که نرخ شاخص قیمت مصرف‌کننده بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو یعنی ۲ درصد است.

علاوه بر این، پاول اظهار کرد که فدرال رزرو به مرور زمان از یک سیاست بسیار سازگارانه به یک سیاست کمتر سازگار به سیاستی که انطباق‌پذیر نیست، روی خواهد آورد.

اما این تنها چیزی نبود که باعث آشفتگی در بازار شد. بانک مرکزی روسیه نیز از تصمیم خود برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال خبر داد. با این حال، ولادیمیر پوتین گفت که استخراج بیت‌کوین می‌تواند مزایای رقابتی را برای روسیه به ارمغان بیاورد و در حال حاضر نیز موقعیت خوبی دارند. بلافاصله پس از آن، وزارت دارایی این کشور پیشنهاد داد که به جای ممنوعیت کامل این صنعت، برای آن قانون‌گذاری انجام شود.

آلت‌کوین‌ها نیز به دنبال سقوط بیت‌کوین شاهد ریزش بودند و برخی از آنها افت قابل توجهی را ثبت کردند. سولانا ۳۰ درصد، لونا ۳۷ درصد، آواکس ۲۰ درصد و پولکادات ۲۳.۵ درصد ریزش داشتند. حتی قیمت اتریوم نیز در هفت روز گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

با این حال، بیت‌کوین در زمان نوشتن این گزارش در کانال ۳۷ هزار دلاری قرار دارد و اکنون نمی‌توان حدس زد که حرکت بعدی بازار نزولی خواهد بود یا صعودی.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر