|
کدخبر: 234757

بیت کوین زندگی این مرد را نابود کرد

سرمایه‌گذاری روی رمزارزها یکی از گرایش‌های جدید جهان محسوب می‌شود که بسیاری از افراد شناخته شده و برخی شرکت‌ها حمایت خود از آن‌ها را اعلام کرده‌اند. اما این دارایی‌های دیجیتال همیشه قرار نیست تا برای کاربران سود به همراه داشته باشند.

تجربه یکی از افراد جهان را مرور خواهیم کرد که سرمایه‌گذاری روی بیت کوین زندگی او را تا حدی نابود کرده است.

استیون که در گفتگویی با گاردین داستان خود را شرح می‌دهد، در مجمع الجزایر دورافتاده شتلند (بخشی از اسکاتلند) بزرگ شد و تاکنون بیش از هر فرد دیگری بیت کوین از دست داده است. او در ۱۳ سالگی مدرسه را رها کرد تا به حرفه ماهیگیری بپردازد و پس از آن وارد صنعت ساخت و ساز شد تا با حفر خط راه‌آهن زیرزمینی «کراس‌ریل» سالانه ۸۵ هزار پوند درآمد داشته باشد.

با این حال، همه چیز طبق خواسته او پیش نرفت و معاملات غیر قابل کنترل رمزارزها و از طرفی دیگر مصرف الکل و مواد مخدر زندگی او را کاملا تحت تاثیر قرار دادند.

متقاعد شده بودم که یک میلیونر بیت کوین خواهم شد

استیون از دوران جوانی پتانسیل بیت کوین را تشخیص داد و البته استعداد خوبی هم در انجام معاملات داشت. با این حال حتی اگر اکنون نیز پول از دست رفته خود را داشته باشد، اعتیاد او به انجام معاملات باعث هدر رفتن آن‌ها خواهد شد. او در این رابطه توضیح می‌دهد:

ترید مثل یک قمار است و هیچ شکی در آن نیست. من مطالعه زیادی کرده‌ام تا یک معامله کننده خوب باشم و بسیار تلاش کردم تا حساب‌های خود را مدیریت کنم و در همین حال به مجموعه‌ای از قوانین پایبند باشم. درست مانند یک بازیکن پوکر که فکر می‌کند دست خوبی دارد، متقاعد شده بودم که یک میلیونر بیت کوین خواهم شد.

استیون که هم اکنون در یک کلینیک درمانی دوران بهبودی خود را سپری می‌کند، از این موضوع ابراز نگرانی می‌کند که افراد جوان نیز با چنین تصورات نادرستی به سمت معامله پرخطر و اعتیاد آور کشیده شوند:

نسل جوان فکر می‌کند با یک گوشی موبایل کوچک می‌توانند برنده شوند و بازار را شکست دهند. این موضوع باعث ترس بسیار زیاد من می‌شود.

بیت کوین

نگرانی استیون تا حد زیادی با ظهور و رشد سریع رمزارزها مطابقت دارد. زمانی که او در سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاری خود را شروع کرد، رمزارزها برای اکثر مردم معنا و مفهومی نداشتند. اما در دنیای امروزه از آن‌ها به عنوان جایگزین دموکراتیک سیستم‌های پولی جهان یاد می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی، افراد شناخته شده تاثیرپذیر مانند «ایلان ماسک» و باشگاه‌های فوتبال از دارایی‌های دیجیتال استفاده و حمایت می‌کنند.

با این حال، باید به این موضوع توجه داشت، در حالی که برخی از پلتفرم‌های معاملاتی که از ابزارهای مالی سنتی‌تر استفاده می‌کنند، تحت نظارت قانونی هستند، این موضوع درباره دنیای کریپتو صدق نمی‌کند و هنوز چارچوب‌های قانونی مشخصی در هیچ کجای جهان درباره رمزارزها وجود ندارد. این نکته به معنای توصیه به منع کامل ورود به این جهان نیست اما افرادی که می‌خواهند وارد دنیای ترید بیت‌کوین و سایر رمزارزها شوند باید ابتدا مطالعات گسترده‌ای داشته باشند تا با دیدی باز در این مسیر قدم بردارند.

 

 

منبع: دیجیباتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها