|
کدخبر: 234754

هشدار/ اتریوم ریزش سنگین خواهد داشت

قیمت اتریوم علیرغم رشد نسبتا چشمگیر خود طی هفته گذشته همچنان در کانال نزولی قرار داشته و احتمال ریزش قیمت تا ۲۶۶۵ دلار وجود دارد.

قیمت اتریوم طی چند روز گذشته تحت فشار شدید فروشندگان قرار گرفته است. در حال حاضر، توکن ETH با قیمت ۳۲۵۴ دلار معامله می شود که چند نقطه پایینتر از بالاترین قیمت آخر هفته یعنی ۳۴۱۷ دلار است.

اتریوم اکنون بیش از ۳۳ درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته و کل سرمایه بازار آن به بیش از ۳۹۶ میلیارد دلار رسیده است، به این معنی که سرمایه گذاران اتریوم بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار طی چند ماه گذشته از دست داده اند.

به یاد داشته باشم که اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان است. با این حال، به لطف فناوری قراردادهای هوشمند، مهم ترین پلت فرم در صنعت بلاک چین نیز محسوب می شود.

امروزه از فناوری اتریوم برای ساخت برخی از بهترین پروژه های غیرمتمرکز که می شناسید استفاده شده است. به عنوان مثال، از شبکه این ارز برای ساخت پلتفرم های متاورس مانند Decentraland و حتی ارزهای دیجیتال محبوبی مانند Shiba Inu استفاده شده است. به نوعی می توان گفت که اتریوم اکنون بزرگترین بازیگر صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

با این حال، اتریوم به عنوان یک پلتفرم بلاک چین نسبتاً قدیمی، هنوز کامل نبوده و علاوه بر هزینه های گزاف تراکنش بر روی بستر آن، همچنان به عنوان یکی از کندترین پلتفرم ها محسوب می شود.

به همین دلیل اکنون پلتفرم های لایه ۲ و لایه ۱ زیادی مشغول به فعالیت هستند که به دنبال جایگزین شدن به جای پلتفرم قدیمی اتریوم هستند. به عنوان مثال، شبکه های لایه ۱ شامل ارزهایی چون Solana و Terra هستند در حالی که شبکه های لایه ۲ نیز شامل Loopring، Immutable X، Harmony و Polygon هستند.

با این حال، اتریوم در حال انجام اقداماتی برای اصلاح این وضعیت است. به عنوان مثال، سال گذشته، توسعه دهندگان «فورک لندن» را راه اندازی کردند که مفاهیم مهمی مانند سوزاندن توکن ها در شبکه اتریوم را معرفی کرد. آنها همچنین در حال ساخت فورک ETH ۲.۰ هستند که شبکه را از اثبات کار به اثبات سهام تبدیل خواهد کرد.

این هفته، محرک اصلی قیمت اتریوم، رویداد بیت کوین آمریکای شمالی خواهد بود که قرار است در میامی برگزار شود.

پیش بینی قیمت اتریوم

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت ETH طی چند هفته گذشته در یک روند نزولی قوی بوده است. هفته گذشته، قیمت این ارز به کمترین میزان در چند ماه اخیر یعنی ۲۹۲۷ دلار کاهش یافت و سپس به سرعت یک رالی تسکین بخش را تجربه کرد. با این حال، نگاه دقیق تر به نمودار نشان می دهد که اتریوم همچنان در یک روند نزولی قرار دارد. همچنین یک تقاطع مرگ کوچک میانگین در نقطه تقاطع متحرک ۵۰ و ۱۰۰ روزه تشکیل شده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز روندی نزولی داشته است. بنابراین، مسیر کمترین مقاومت برای قیمت اتریوم پایین‌تر بوده و حمایت کلیدی بعدی روی ۲۶۶۵ دلار قرار دارد. از طرف دیگر، حرکت بالاتر از مقاومت ۳۶۵۰ دلاری، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

 

منبع: بازار

ارسال نظر