|
کدخبر: 234589

بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را فراموش کنید

طبق گزارشهای موجود ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۴۲ هزار دلار رسید و ارزش مبادلات در این بازار طی یک هفته اخیر تنها دو درصد رشد کرد.

در روز بیست و هفتم دی ماه سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها در دنیا قرمز پوش بود و ارزش اغلب رمز ارزهای مهم در دنیا تنزل یافته بود. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز ارزش هر بیت کوین با بالغ بر ۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ۴۲ هزار و ۸۰۰ دلار رسید و ارزش هر اتریوم با ۱.۴۷ درصد تنزل در مرز ۳ هزار و ۳۱۷ دلار قرار گرفت.

بررسی ها نشان می دهد ارزش هر رمز ارز XRP هم در این روز با کاهش همراه بود و به حدود ۷۷ سنت رسید. در این روز افت ارزش دوج کوین بیش از دیگر رمز ارزها و تنها با قیمت ۱۷ سنت مبادله شد.

امار نشان می دهد در روز بیست و هفتم دی ماه ارزش دوج کوین در بازار جهانی بالغ بر ۷ درصد نسبت به روز قبل از کم شده بود. این در حالیست که ارزش معاملات هفته گذشته در بازار دوج کوین ۳۰ درصد و ارزش معاملات در بازار بیت کوین ۲ درصد رشد داشت.

در این روز اخبار زیادی بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داده بود. در درجه اول دیگر در بازار رمز ارزها خبری از احتمال رسیدن قیمت به مرز ۱۰۰ هزار دلار دیده نمی شود و حتی احتمال گذر از مرز ۶۰ هزار دلار هم وجود ندارد.

حال بازه قیمتی که برای بیت کوین در نظر گرفته شده است بین ۴۲ هزار دلار تا ۴۷ هزار دلار است و حتی گزارشهایی در مورد احتمال کاهش بیشتر قیمت هم منتشر شده است. دلیل این مساله افزایش تمایل کشورها برای قانون گذاری در بازار رمز ارزها و نظارت بر این بازار است.

از طرف دیگر مطالعات نشان می دهد تقاضا برای رمز ارزها در بازار کاهش یافته است. کاهش تقاضا برای رمزارزها می تواند بستر را برای تداوم روند کاهشی فراهم کند. کوین دسک در این زمینه نوشت:« سرمایه گذاران دیگر به بازار رمز ارزها اطمینان ندارند.

از طرف دیگر امید به احیای اقتصاد بیشتر شده است و حال باید سرمایه های بیشتری وارد بازارهای مختلف شود. بازارهایی که شاید تا اواسط سال قبل به دلیل پاندمی تمایلی برای فعالیت در انها وجود نداشت.از جمله این بازارها می توان به بازار دلار اشاره کرد که در صورت احیای اقتصاد امریکا و وارد شدن به مسیر بازسازی اقتصادی می تواند بازار جذابی برای سرمایه گذاران باشد.»

از طرف دیگر گزارشها در بازارهای کالایی هم نشان از شروع روند احیای بازارها دارد. رشد تقاضا در بازار نفت باعث شده است تا احتمال افزایش قیمت در این بازار بیشتر شود. این رشد تقاضا در شرایطی انجام شده است که بسیاری از شرکتها توان افزایش عرضه در ماه های اتی را ندارند و با تحقق این مساله بستر برای بر هم خوردن توازن در بازار و رسیدن قیمت هر بشکه تا مرز ۱۰۰ دلار در سال جاری وجود دارد.

اویل مارکت پیش بینی کرده است روند افزایش قیمت تا انتهای سال جاری ادامه خواهد داشت و در سال ۲۰۲۳ هر بشکه نفت در بازار جهانی با قیمت بالغ بر۱۲۵ دلار مبادله خواهد شد.

از طرف دیگر در بازار طلا هم نشانه هایی از کاهش تنش به چشم می خورد. نشانه هایی که خود به تنهایی می تواند نوید دهنده روزهای ارام تری در اقتصاد دنیا باشد. آمار نشان می دهد در اخرین ماه سال قبل قیمت طلا در بازار جهانی کاهش پیدا کرده بود و در صورتیکه دنیا بتواند از موج اومیکرون با کمترین اسیب عبور کند، احتمال قرار گرفتن در مسیر رشد اقتصادی از سال ۲۰۲۳ وجود دارد. با تحقق این پیش بینی دنیا بالغ بر سه سال را در بحران اقتصادی ناشی از کرونا پشت سر خواهد گذاشت و از سال ۲۰۲۳ بازسازی اقتصادی به تدریج شروع خواهد شد.

 

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها