|
کدخبر: 234565

اظهار نظر نماینده مجلس در مورد پرداخت یارانه جدید

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در مورد یارانه‌ها هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و در بررسی تبصره‌ها که امروز در کمیسیون تلفیق آغاز شد، بند الف تبصره یک به جهت اینکه با تعیین تکلیف در خصوص ارز ۴۲۰۰تومانی بود، فعلا مرعی اعلام شد.

 این روزها موضوع یارانه جدید، مساله‌ای است که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است. صحبت‌های بسیار زیادی نیز درباره این یارانه مطرح می‌شود.

برخی آن را یارانه‌ای نقدی و برخی دیگر آن را یارانه‌ای غیرنقدی عنوان کرده‌اند که البته برای هر یک از انواع این یارانه‌ها نیز مزایا و معایبی از سوی کارشناسان اقتصادی و نیز مسئولان شمرده شده است؛ اما آنچه مهم است، این است که ارز ترجیحی روز به روز به حذف شدن نزدیک می‌شود و هنوز خبری از جایگزینی برای آن نیست.

البته اینکه یارانه‌ای بعد از حذف ارز ترجیحی وجود دارد، جای شک و تردید نداشته و قطعا یارانه‌ای به جای ارز ترجیحی به مردم پرداخت خواهد شد. اما شکل و میزان و زمان پرداخت یارانه چیزی است که نامشخص است.

در مصاحبه ای با محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پرداخته شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که یارانه جدید به چه صورت است،گفت: کمیته‌های تخصصی کمیسیون تلفیق در روزهای آتی برگزار خواهد شد؛ در مورد یارانه‌ها هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و در بررسی تبصره‌ها که امروز در کمیسیون تلفیق آغاز شد، بند الف تبصره یک به جهت اینکه با تعیین تکلیف در خصوص ارز ۴۲۰۰تومانی بود، فعلا مرعی اعلام شد تا کمیته‌های مربوطه و دولت به جمع‌بندی برسند تا در این مورد تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری یارانه جدیدی پرداخت شود. البته این براساس آنچه که مجلس مطلع است؛ ممکن است دولت تصمیم دیگری بگیرد.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر