|
کدخبر: 232545

پیش بینی قیمت بیت کوین / منتظر رکورد جدید باشیم؟

پیش بینی قیمت بیت کوین اتریوم بازار ارزهای دیجیتال تحلیلگر ایرانی و فعالان حوزه رمز ارز در ایران را در ادامه مطالعه کنید.

بیت کوین را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین رمز ارز بازار، رهبر سایر رمز ارزها نیز نامگذاری کرد. نوسان‌های قیمت بیت کوین بر کل بازار کریپتو تاثیرگذار بوده و بازار ارزهای دیجیتال را همگام با خود بالا و پایین برده است. کاربران ایرانی در چند سال گذشته به بازار رمز ارزها ورود کرده‌اند و هرکدام این بازار را از زوایای مختلفی نگاه می‌کنند. به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، نظرات و تحلیل‌ها می‌تواند به ارتقای دانش جمعی و جامعه رمز ارز ایران کمک شایانی کند.

از آنجا که بازار رمز ارزها بازار نوپایی است، بسیاری از کاربران تازه وارد با مسائل فنی این حوزه آشنایی چندانی ندارند. این امر تنها به واسطه اطلاع رسانی و به اشتراک گذاشتن منابع آموزشی محقق می‌شود که خوشبختانه فعالان حوزه کریپتو در ایران، به خوبی سعی در اطلاع رسانی در این خصوص دارند. دنیای بلاکچین تنها محدود به معامله و سرمایه‌گذاری نیست و سایر ابعاد این حوزه، نیاز به مطالعه بیشتر و همچنین آموزش‌های بیشتری دارد.

از طرف دیگر، با توجه به اینکه بعد قیمتی ارزهای دیجیتال را می‌توان به نوعی هدایتگر احساسات پیرامون رمز ارزها دانست، به اشتراک گذاشتن این دسته از اطلاعات نیز به درک بهتر بازار، کمک قابل توجهی می‌کند. فعالان این حوزه همواره سعی می‌کنند تا کاربران را به سمت استدلال‌های منطقی‌تر، دیدگاه‌های فنی و واقع‌بینانه سوق دهند و آنها را نسبت به وعده‌های خالی و گمراه کننده آگاه سازند. مقایسه نظرات مختلف می‌تواند این موضوع را بهتر منتقل کند که برای درک درست بازار، نیاز به مطالعه بیشتر زیرساخت‌ها، تحقیق و جستجوی بیشتر در خصوص پروژه‌ها احساس می‌شود؛ همچنین نقش اخبار و قانون‌گذاری‌ها در این حوزه و تاثیر آن بر بازار روشن‌تر می‌شود.

از این رو در این نظر سنجی، از ابعاد فنی و مسائل زیرساختی عبور کردیم و از فعالان حوزه رمز ارز در ایران جویا شویم تا بدانیم پیش‌بینی آنها در خصوص قیمت بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۲ چیست و حجم بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ را چگونه ارزیابی می‌کنند.

در ادامه پاسخ چند تن از فعالان ایرانی حوزه ارزهای دیجیتال را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. شایان ذکر است اطلاعات ارائه شده از سوی هر شخص، تنها پیش بینی آنها از بازار است و به هیچ عنوان سیگنال خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از سوی آنان و مجموعه میهن بلاکچین نیست. توجه داشته باشید که قرار نیست این پیش‌بینی ها الزاما محقق شوند و در صورت خطا یا اشتباه، انتقادی بر این افراد وارد نیست. بنابراین با استناد به این مطالب، اقدام به خرید و فروش نکنید و تحقیقات و بررسی‌های خود را به عمل آورید.

یاشار راشدی: بازار ارزهای دیجیتال نزولی خواهد بود

یاشار راشدی (yashar_rashedi) فعال حوزه کریپتو کارنسی و برنامه‌نویس بلاکچین، روندی نزولی را برای بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ متصور است. راشدی گفت:

حدس می‌زنم در سال ۲۰۲۲ بازاری نزولی داشته باشیم و بیت کوین در ۳ ماه آینده به ۳۵٬۰۰۰ دلار برسد و بعد از آن نیز تا ۱۷٬۰۰۰ دلار ریزش داشته باشد. اتریوم هم در همین چند ماه آینده به حدود ۲٬۸۰۰ دلار و تا چند ماه بعد تا ۱٬۷۰۰ دلار ریزش داشته باشد. حجم بازار را هم بین ۱ تا ۲ تریلیون دلار پیش‌بینی می‌کنم.

ایمان: حجم بازار به ۵ تریلیون دلار می‌رسد

ایمان (imanoracle) از شناخته‌شده‌ترین فعالان حوزه بلاکچین در ایران است. او معتقد است قیمت بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۲ با رشد چشمگیری همراه خواهند بود. وی پیش بینی کرده است که با عرضه به‌روزرسانی بلاتریکس شبکه اتریوم، قیمت بیت کوین و رمز ارز اتریوم اوج خواهد گرفت و ارز دیجیتال BTC می‌تواند تا پایان سال میلادی به ۱۵۰٬۰۰۰ دلار برسد. وی همچنین عنوان داشت حجم بازار ارزهای دیجیتال در این سال به ۵ تریلیون دلار می‌رسد.

بابک جلیلوند: قیمت بیت کوین ۶ رقمی خواهد شد

بابک جلیلوند (Babakjalilvand) از فعالان حوزه بلاکچین و مدیر سایت کوین ایران در پاسخ به سوالات میهن بلاکچین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را ۱۱۶٬۰۰۰ دلار، قیمت اتریوم را ۱۹٬۶۰۰ دلار و حجم بازار در این سال را ۷ تریلیون دلار پیش‌بینی کرده است.

گریزلی: سال جدید با قانون‌گذاری‌های بیشتری همراه است

تحلیلگر مشهور ایرانی که با نام گریزلی (Grizzlybtclover) در توییتر فعالیت می‌کند در توضیح کلی روند بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ عنوان کرد:

    با توجه به ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار و ترس عمومی از بحران‌های اقتصادی و تورم در کشورهای مختلف دنیا، فکر می‌کنم در سال جدید افراد بیشتری به بازار کریپتو وارد خواهند شد و این موضوع باعث قانون‌گذاری و سخت‌گیری بیشتر دولت‌ها در این صنعت می‌شود.

وی در خصوص اثرات قانون‌گذاری حوزه کریپتو توسط دولت‌ها تصریح کرد:

    این قانون‌گذاری‌ها شاید در ابتدا اثرات منفی بر بازار داشته باشد اما در بلند مدت به نفع این بازار خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاران بزرگ با اطمینان خاطر بیشتری سرمایه‌های خود را به این حوزه وارد می‌کنند.

گریزلی در ادامه به پذیرش ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد و گفت سال جدید میلادی بستر حوادث بزرگی برای بیت کوین و کریپتو خواهد بود. کشورهای بیشتری این موضوع را به رسمیت خواهند شناخت و به جنگ دلار خواهند رفت.

این تحلیلگر ایرانی در خصوص روند قیمتی بیت کوین گفت:

    از نظر قیمتی نمی‌توانم پیشگویی کنم چون بازار قابل پیش‌بینی نیست. اما فکر می‌کنم حداقل تا قبل از اعلام نرخ بهره در ماه مارس، بیت کوین سقف جدیدی نخواهد زد. هک و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد زیرا افراد بیشتری به این بازار ورود خواهند کرد؛ از این رو بهتر است سال جدید را با این تصمیم آغاز کنیم که وقت و زمان بیشتری برای آموزش و کسب علم و دانش خود بگذاریم.

son of hitch: در کوتاه مدت یک روند نزولی در پیش داریم

تحلیل‌گر مشهور ایرانی که در توییتر با نام Son Of Hitch فعالیت می‌کند در پاسخ به سوال میهن بلاکچین عنوان کرد که بازه زمانی ۲۰۲۲ برای پیش بینی قیمت بیت کوین بازه بزرگی است و گفت:

به نظر من در کوتاه مدت یک روند نزولی در پیش داریم. بیت کوین به ۴۰٬۰۰۰ دلار و اتریوم به ۳۰۰۰ دلار می‌رسد. در میان مدت رشد قیمت‌ها را شاهد هستیم و در ۳ یا ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۲، بیت کوین قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و اتریوم قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلاری را تجربه خواهد کرد. اما پس از آن زمستان کریپتو شروع شده و کندل سالانه قرمز بسته خواهد شد.

هدی: ۲۰۲۲ سال فلیپینگ خواهد بود

مهدی (Mehdi_eth) محقق حوزه بلاکچین و تریدر ایرانی، از طرفداران شبکه اتریوم است. وی در پاسخ به سوالات میهن بلاکچین عنوان کرد:

    من در خصوص قیمت بیت کوین و حجم کلی بازار رمز ارزها در سال ۲۰۲۲ نظری ندارم. اما روی اتریوم به قیمت حداقل ۲۰٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ دلار و فلیپینگ در سال ۲۰۲۲ به شدت اعتقاد دارم.

میزان سلطه یا دامیننس بیت کوین بر بازار رمز ارزها حدود ۳۹.۵٪ و سلطه اتریوم ۲۰.۲٪ است. فلیپینگ به زمانی اطلاق می‌شود که ارزش بازار اتریوم از ارزش بازار بیت کوین پیشی بگیرد و در نتیجه میزان سلطه آن بر بازار رمز ارزها بیشتر می‌شود.

جمع‌بندی

بیت کوین به عنوان قدیمی‌ترین رمز ارز بازار و اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین شبکه قرارداد هوشمند در دنیای رمز ارزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. حرکات قیمتی این دو ارز دیجیتال می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار رمز ارزها داشته باشد و سمت و سوی بازار کریپتو را مشخص کنند. اما نگاهی کلی به رویدادها و اتفاقات سال قبل نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های ارائه شده لزوما اتفاق نمی‌افتند؛ بنابراین کاربران می‌بایست با استفاده از تجارب دیگران به ارتقا دانش خود در این حوزه روی بیاورند.

پیش‌بینی‌های ارائه شده در این مطلب نظر شخصی فعالان حوزه کریپتو در ایران است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیست؛ بلکه تنها تلاشی برای به اشتراک گذاری ایده‌ها، نظرات و تحلیل‌های جامعه رمز ارز ایران است.

پیش بینی شما از روند بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ چیست؟ آیا با پیش‌بینی‌های ارائه شده موافق هستید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر