|
کدخبر: 213104 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش ‌نیوز با کارشناس بازارهای مالی مطرح شد:

مرگ زودهنگام ارز دیجیتال مشهور بازی مرکب

دوج کوین و شیبا در حال حاضر مطرح هستند و در آینده شرایط متفاوت خواهد بود. ارزش بازار بین این آلت کوین‌ها در حال چرخش است. دوام طولانی مدت برایشان دیده نمی‌شود. حتی رمزارزهایی مثل اسکویید گیم که وایت پیپر دارند، به صورت کامل قابل اعتماد نیستند.

اقتصاد مرگ زودهنگام ارز دیجیتال مشهور بازی مرکب

اگر چه ۱۳ سال از تولد بیت کوین گذشته است و رمز ارزهای زیادی وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اند اما هنوز مسائل زیادی در این بازار هست که باید رفع شود. فناوری جذاب بلاک چین کاربران زیادی را جذب کرده است و پیش‌بینی‌های متفاوتی نسبت به بازار وجود دارد. رقابت آلت کوین‌ها و بیت کوین هر روز پیچیده‌تر می‌شود و هیجانات بازار را بیشتر می‌کند. میثم رادپور کارشناس بازارهای مالی پیرامون این بازار در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بیت کوین از سال ۲۰۰۹ کار خود را بر محور تکنولوژی بلاک چین شروع کرد و بعد از آن شاهد ظهور آلت کوین‌ها بودیم. در این بازار اعتماد و اقبال دو موضوع مهم است. ارزهای دیجیتال قابل قیاس با ارز فیات نیستند. پول‌های ملی با پشتوانه دولت‌ها اعتماد کسب کرده‌اند. ارزهای دیجیتال در معرض ریسک قانونی قرار دارند. قانون‌گذاری یا اخذ مالیات برای رمزارزها چالش ایجاد خواهد کرد. حتی ممکن با شرایط مشابه چین و ترکیه رو به رو شوند که به صورت کلی ممنوعیت ایجاد شود.

رادپور

آینده مبهم دوج کوین و شیبا

رادپور اظهار کرد: باید ریسک‌های این بازار را به درستی در نظر بگیریم. بازار کریپوتوکارنسی در حال توسعه است و بیش از ۱۰ هزار آلت کوین تا به امروز شکل گرفته است و هر روز به این تعداد اضافه می‌شود. در یک زمان ادعا می‌شد که رمز ارزها کم یاب هستند اما در حال حاضر هر لحظه شاهد ظهور یک رمز ارز جدید هستیم. در زمان‌های متفاوت اقبال بازار به سمت رمز ارز خاصی می‌رود. دوج کوین و شیبا در حال حاضر مطرح هستند و در آینده شرایط متفاوت خواهد بود. ارزش بازار بین این آلت کوین‌ها در حال چرخش است.

وی افزود: کارکرد همه رمز ارزها مثل هم هست و تفاوت چندان ندارند. اگر در حال حاضر فلزی مشابه طلا یافت شود، بر بازار طلا تأثیر خواهد گذاشت. همان گونه که هر آلت کوین می‌تواند بر باز ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. این امکان وجود دارد که مزیت محوری بیت کوین توسط سایر رقبا ایجاد شود. آلت کوین‌ها ارزش ذاتی ندارند. خیلی‌ها اقبال بازار را به یک رمز ارز را مصداق ارزش می‌دانند اما دوام طولانی‌مدت برایشان دیده نمی‌شود. بیشتر بازیگران این بازار سرمایه‌گذاران انفرادی هستند.

ضرورت حضور سرمایه‌گذاران نهادی در بازار ارزهای دیجیتال

این کارشناس بازارهای مالی در خصوص وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در بلندمدت گفت: سهم سرمایه‌گذاران نهادی نسبت به انفرادی‌ها کوچک است. برای رشد مجدد بازار آلت کوین‌ها نهادی‌ها باید بیشتر در بازار حضور داشته باشند. ریسک‌های بازار برای نهادی‌ها مهم هست. ریسک قانونی و رقابت برای آن‌ها باید حل شود. حضور مؤثر نهادی‌ها، هجمه‌ها نسبت به بازار کریپتوکارنسی را کم خواهد کرد. در بازده بلند مدت نسبت به بازار ارزهای دیجیتال خوش‌بین نیستم.

رادپور در پایان تأکید کرد: کلاه‌برداری‌های زیادی را در این بازار شاهد هستیم و رمز ارزهای زیادی با هدف کلاه‌برداری ظهور کرده‌اند. حتی رمز ارزهایی که وایت پیپر هم دارند، به صورت کامل قابل اعتماد نیستند. در حال حاضر به واسطه ترس از دست دادن فرصت‌ها کاربران زیادی جذب این بازار شده‌اند. بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد. جذابیت تکنولوژی بلاک چین منجر به رشد این بازار شده است. این جذابیت بانک‌های مرکزی را نیز به تکاپو انداخته است. سرمایه‌گذاران فارغ از این جذابیت باید با دانش و آگاهی کامل سرمایه خود را وارد بازار کنند.

وایت پیپرهایی که قابل اعتماد نیستند

در بازار ارزهای دیجیتال وات پیپر برای رمز ارزها اعتمادسازی می‌کند اما در خیلی از موارد شاهد بودیم که وایت پیپرهای ضعیفی ساخته شده است و در آخر هم رمز ارز از بین رفته است و کلاهبرداری های زیادی انجام شده است. نمونه این موضوع را در وایت پیپر بازی مرکب شاهد بودیم که گرامر ضعیف و اشتباهات زیادی داشت. امتیاز این وایت پیپر از ۱۰۰ نمره ۴۵ هست. وب سایت ردیابی ارزهای دیجیتال CoinMarketCap نسبت به این رمز ارز هشدار داده است و در وب‌سایت خود نوشته است: گزارش‌های متعددی در خصوص کاربران رمز ارز اسکویید گیم منتشر شده است که کاربران قادر به فروش این توکن در صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ نیستند. لطفاً هنگام معامله احتیاط کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها