|
کدخبر: 230431

کشف ۱۴۰۰ ماینر در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال هزار و ۴۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در استان شناسایی و کشف شده است.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با همکاری مراجع قضایی و انتظامی هزار و ۴۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کردستان کشف و ضبط شده است.

لهونیان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینر‌های کشف‌شده با ۲۹۴ مورد مربوط به شهرستان دهگلان است، افزود: مریوان با ۲۶۶ ماینر و امور برق شمال سنندج با ۲۱۶ ماینر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

او بابیان اینکه شهرستان دیواندره با ۱۵ ماینر کمترین تعداد ماینر کشف‌ شده را از ابتدای سال داشته است، گفت: میزان ظرفیت تخصیص داده‌شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال برابر با ۴ هزار و ۲۰۰ کیلووات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: در حال حاضربرای تولید و استخراج یک بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است و این میزان از مصرف ۱۰۰ سال یک خانه معمولی و یا برق ۳۵ هزار واحد مسکونی طی یک شبانه روز بیشتر است.

لهونیان با اشاره به اینکه ۱۳۱ مورد از ماینر‌های کشف ‌شده مربوط به دو ماه اخیر بوده است، افزود: از این تعداد ۳۵ ماینر در امور برق شمالی سنندج،۳۳ ماینر در امور برق جنوب سنندج، ۱۰ مورد در سقز،۴۷ ماینر در مریوان و ۶ ماینر نیز مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

او در پایان ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه هم‌وطنان خواست در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز رمز ارز از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ در بستر فضای مجازی این شرکت را مطلع نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان همکاری مردم درشناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع عنوان کرد و گفت: همشهریان کردستانی در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس حاصل نمایند و در این راستا تا سقف معین، پاداش دریافت کنند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها