|
کدخبر: 229326

ماجرای دزدی کره شمالی از بازار ارزهای دیجیتال

گزارش‌‌ها حاکی از آن است که کره شمالی ۱.۷ میلیارد دلار از صرافی‌های ارز دیجیتال دزدیده است! جالب اینجاست که این مقدار ارز دیجیتال پس از هک شدن و به سرقت‌رفتن توسط این کشور، به پول‌نقد تبدیل نشده است!

به نظر می‌رسد کره شمالی قصد نگه‌داری این رمزارز‌ها را دارد، احتمالا این کشور به این ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می‌کند.

بر اساس گزارش‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچینی شرکت آمریکایی ChainAlaysis و یک موسسه فعال در زمینه سیاست بین الملل در کره جنوبی، گفته‌شده که کره شمالی حداقل با ۳ مورد از حمله‌های سایبری به صرافی‌های ارز دیجیتال در ارتباط بوده است. این ۳ مورد حمله سایبری شامل هک یک صرافی در اسلوونی در سال ۲۰۱۷، هک یک صرافی ارز دیجیتال اندونزی در سال ۲۰۱۸ و هک یک صرافی در ایالات متحده آمریکا است که مبالغ به سرقت‌رفته در تمامی این حمله‌ها قابل توجه بوده است.

مقامات کره جنوبی، کره شمالی را مسبب حمله فلج کننده به صرافی یوبیت (Youbit) که در کره جنوبی مستقر بود می‌دانند.

صرافی یوبیت که در کشور کره جنوبی فعال بود، در سال ۲۰۱۷ و پس از دو حمله سایبری فلج کننده از سوی کره شمالی، مجبور به تعطیل کردن صرافی خود شد.

حمله سایبری به صرافی Bithumb در سال ۲۰۱۷ و حمله به صرافی مطرح کوکوین (KuCoin) که باعث وارد شدن خسارت ۲۸۱ میلیون دلاری به این صرافی شد از دیگر اقدامات کره شمالی بود است.

کارشناسان مستقر در سئول و واشنگتن بر این باورند که کره شمالی حدود ۲۰ الی ۳۰ مهاجم سایبری خبره را برای حمله به منافع رمزارزی کشور‌های غربی، از جمله آمریکا تربیت کرده است.

بسیاری معتقدند که این رمزارز‌های دزدیده شده، در راه افزایش توان تسلیحاتی این کشور استفاده می‌شود. اما برخی نیز بر این باورند که کره‌شمالی در حال سرمایه‌گذاری روی ارز‌‌های دیجیتال است و آنها را به فروش نمی‌رساند.

هکر‌های کره شمالی از سال ۲۰۱۷ شروع به فعالیت کرده‌اند و با توجه به این مسئله که بیت کوین از آن زمان حدود ۶۰ برابر شده است، کره شمالی نگاهی عمیق‌تر نسبت به ارز‌های دیجیتال پیدا کرده است، بخصوص در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی کنونی، این کشور به ارز‌های دیجیتال به عنوان تنها پشتوانه خود نگاه می‌کند.

با این‌ حال، کارشناسان کره جنوبی بر این باورند که کره شمالی برای نقد کردن این رمزارز‌ها با چالش مواجه خواهد شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها