|
کدخبر: 218753

خرید تتر (Tether) از صرافی آنلاین ارزپایا

اقتصاد خرید تتر (Tether) از صرافی آنلاین ارزپایا

رمز ارز تتر چیست؟

رمز ارز (با نماد USDT) یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال کنونی جهان است. ارزش بازار ارز تتر در حال حاضر بییشتر از 73 میلیارد دلاراست. تتر را بروک پیِرس (Brock Pierce)، ریو کالینز (Reeve Collins) و کرِگ سلارز (Craig Sellars) در سال 2014 ایجاد کردند. برخلاف ارز بیتکوین که یک ارز غیرمتمرکز با تعدادی محدود است، رمز ارز Tether محدودیت تعدادی ندارد. این ارز دیجیتال بر پایه دلار و یورو با نمادهای USDT و EURT (تتر دلاری و تتر یورویی) عرضه شد اما خرید تتر بر پایه دلار همه گیری بیشتری پیدا کرد که با توجه به قدرت دلار آمریکا در بازارهای مالی سطح جهان، این اتفاق طبیعی است.

تتر دلاری، پشتوانه خود را دلار اعلام کرده است. یعنی تتر مدعی است برای هر سکه USDT، یک دلار به عنوان پشتوانه ذخیره شده است. به دلیل همین پشتوانه، قیمت تتر در حدود یک دلار ثابت می‌ماند و در واقع تتر یک نوع استیبل کوین (ارز پایا) است. استیبل کوین‌ها (ارزهای پایا) یک نوع ارز دیجیتال هستند که ویژگی مهمشان ثبات قیمت است و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال دیگر را ندارند.

ممکن است بگویید که چرا باید یک ارز دیجیتال که قیمتش تغییر خاصی نمی‌کند، مورد توجه کاربران ارز دیجیتال باشد؟ دلیل این است که این نوع از رمز ارزها به عنوان یک پشتوانه واقعی عمل می‌کنند و در هنگام ریزش‌های شدید بازار، با تبدیل ارزهای دیگر به ارزTether  می‌توان از سرمایه در برابر سقوط شدید محافظت کرد.

کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر

ارز تتر در ابتدا روی شبکه اومنی یعنی بلاکچین بیت کوین عرضه شد اما به دلایلی مانند بالابودن کارمزدها و کندی زیاد تراکنش‌های این شبکه، Tether از این شبکه مهاجرت کرد. بعد از آن بود که ارز دیجیتال تتر روی بلاک چین اتریوم قرار گرفت و همین تغییر، باعث استقبال کاربران و رشد سریع ارز تتر شد. مهمترین دلیل این استقبال این بود که در بلاکچین اتریوم، تراکنش‌ها سریع‌تر و کارمزدها پایین‌تر بود. اما دوران طلایی تتر و اتریوم هم زیاد طول نکشید چون قرار گرفتن پروژه‌های دیفای (DEFI) بر روی بستر اتریوم باعث شد دوباره مشکل شلوغی و کاهش سرعت ایجاد شود. این بار تتر به بستر ترون (TRON) رفت که نسبت به اتریوم سرعت شبکه آن بسیار بیشتر و کارمزدهایش بسیارکمتر بود.

کارمزد انتقال تتر بسته به شبکه‌ای که انتقال در آن انجام می‌شود، متفاوت است. در اینجا سه نوع تتر مختلف را بررسی می‌کنیم که هر یک بر بسترهای بلاکچین متفاوتی قرار گرفته‌اند:

تتر Omni: تتر بر اساس پروتکل  Omni Layer(مبتنی بر بلاکچین بیت‌ کوین)

تتر ERC20: تتر بر اساس پروتکل  ERC-20(مبتنی بر بلاکچین اتریوم)

تتر TRC20: تتر بر اساس پروتکل  TRC20(مبتنی بر بلاکچین ترون)

کارمزد تترهایی که بر روی شبکه ترون منتقل می‌شوند، به مراتب کم‌تر از شبکه بیت کوین و اتریوم است. البته احتمال دارد با افزایش قیمت ترون و بیشتر شدن تراکنش‌ها در شبکه این رمز ارز، کارمزد آن نیز بیشتر شود. کارمزد تراکنش در شبکه ترون حداکثر 1 تتر اما در شبکه اتریوم بسیار بالاتر است و ممکن است به 100 تتر هم برسد.

چرا باید تتر بخریم؟

خرید آنلاین تتر

همچنان که گفتیمUSDT  یک استیبل کوین (ارز پایا) است که همین ویژگی، آن را در بازار ارزدیجیتال بسیار پرکاربرد کرده است. کاربران با استفاده از این ارز دیجیتال، سرمایه خود را در برابر خطرات ناشی از نوسان‌های شدید بازار محافظت می‌کنند. اما این تنها کاربرد ارز دیجیتال تتر نیست. این ارز دیجیتال به عنوان یک جایگزین پویا برای شبکه بانکی و مالی کم تحرک و بوروکراتیک رسمی‌ مطرح شده است و از این بابت روز به روز بر اهمیت و کاربرد آن افزوده می‌شود.

نقل و انتقال پول در شبکه بانکی رسمی که بسیار هم از تحریم‌ها تاثیر می‌پذیرد، ساعت کاری محدود و مشخصی دارد و سرعت انتقال در آن کم است. در حالیکه انتقال پول با تتر این مشکلات را ندارد. تتر را بدون ترس از مشکلات نگهداری حجم بالای اسکناس در منزل، می‌توان معامله کرد و از طرف دیگر سرعت انتقال آن به هیچ وجه قابل مقایسه با پول‌های رسمی ‌نیست.

امروزه در سطح جهان بخش قابل توجهی از حواله‌های بین‌المللی با استفاده از تتر انجام می‌شود. حتی کسانی که چندان اعتماد و اعتقادی به ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین ندارند، به‌دلیل اینکه سرعت انتقال و کارمزد انتقال در بلاک چین قابل مقایسه با بانک‌های رسمی‌ نیست، در انتقال پول به تتر روی آورده‌اند. به همین دلیل تتر نامی‌ فراتر از دنیای ارز دیجیتال شده است و در فضای واقعی نیز کاربردهای آن روز به روز گسترش می‌یابد.

خرید آنلاین تتر از سایت ارزپایا

خرید و فروش تتر، در صرافی‌های معروف و بزرگ خارجی با ریسک بالایی برای کاربران ایرانی همراه است و دلیل اصلی این امر، تحریم‌های بین المللی است. به همین دلیل در بین صرافی‌های آنلاین، آن صرافی را انتخاب کنید که در ایران مستقر است. بعلاوه همچنان که قبلا گفته شد، کارمزد شبکه‌های ارائه دهنده تتر متغیر است. برای همین برای خرید و فروش تتر، حتما به دنبال صرافی‌هایی باشید که تتر را از طریق بهترین و ارزان‌ترین شبکه بلاک چین یعنی ترون ارائه می‌دهند؛ اتفاقی که در ارزپایا می‌افتد.

در صرافی ارز دیجیتال ارزپایا امکان خرید و فروش تتر به صورت آنلاین برای کاربران فراهم است و کاربران می‌توانند پس از ثبت نام و طی کردن فرآیند احراز هویت، حساب کاربری خود از طریق درگاه بانکی شارژ کنند و به سادگی ارز دیجیتال تتر را بخرند یا بفروشند. نمودار قیمت و سفارش‌های فعال خرید و فروش تتر در ارزپایا به صورت لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید با آگاهی کامل در خصوص خرید و فروش آن تصمیم بگیرید.

نکته قابل توجه این است که سرعت واریز ارز تتر در صرافی آنلاین ارزپایا از بسیاری از صرافی‌های فعال در کشور بالاتر است و دلیل این امر، استفاده از فناوری تخصصی واچ تاور برای ارتقای سرعت واریز تتر است. بعلاوه کارمزد خرید و فروش تتر در پلتفرم معاملاتی ارزپایا کم نظیر است و همین امر، امکان داد و ستد سریع و کم هزینه ارز دیجیتال تتر را به شما می‌دهد. کارمزد ارزپایا برای واریز و برداشت ریالی و رمزارزی صفر و برای معاملات خـرید و فـروش، مقدار 0.002 ارزش معامله است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها