|
کدخبر: 228984

منتظر انقلاب این رمزارز باشید

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، مؤسس IOHK که بنیاد پشتیبان شبکه کاردانو است، در یک برنامه زنده یوتیوبی به مناسبت کریسمس اهداف و پروژه‌های در دست اجرای این بلاکچین در سال ۲۰۲۲ را شرح داد.

هاسکینسون در رابطه با رشد شبکه کاردانو همراه با کل دنیای کریپتو، سخنانی ایراد کرد. او در رابطه با انقلاب توکن‌های غیر مثلی (NFT) و شکوفایی اقتصاد غیر متمرکز (دیفای) صحبت کرد و به حملات هکرها به پروژه‌های دیفای که منجر به ضرر ۱۰.۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ شده نیز اشاره کرد.

در رابطه با موفقیت‌های شبکه کاردانو در سال ۲۰۲۱، هاسکینسون اظهار داشت که این شبکه تاکنون «دو میلیون دارایی» صادر کرده که اغلب آن‌ها به شکل NFT بوده‌اند. او همچنین افزود که در حال حاضر بیش از ۱۲۵ پروژه در مرحله توسعه هستند تا اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dApp) جدیدی به شبکه اضافه کنند. این در حالی است که ۲۰ تا ۳۰ پروژه از این تعداد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ راه اندازی خواهند شد.

بنابر گفته هاسکینسون، برخی از مهمترین اهدافی که در سال آینده برای کاردانو تعیین شده شامل ایجاد مؤسسه ای برای حمایت از پروژه و معرفی یک ساختار پروژه متن باز رسمی برای این بلاکچین می‌شود.

اتفاقی که در سال آینده خواهد افتاد این است که یک ساختار پروژه متن باز رسمی ایجاد خواهد شد. چیزی شبیه به Hyperledger در Linux باشد. همچنین در این سال مؤسسات زیادی به ما ملحق خواهند شد و همه افرادی که در حال کار روی آن هستند، به این مؤسسه منتقل خواهند شد، از جمله خود من.

توانمندسازی کشورهای آفریقایی

آفریقا همواره بخش مهمی از استراتژی کاردانو بوده و این شبکه قصد دارد در سال آینده نیز فعالیت‌های خود در این قاره را افزایش دهد.

با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای آفریقایی هنوز ساختار اقتصادی معینی ندارند، هاسکینسون اعلام کرد که بنیاد کاردانو قصد دارد یک «سیستم فعال اقتصادی» را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ خلق کند که بتواند مردم آفریقا را از خدمات دیفای بهره‌مند سازد.

در واقع بنیاد کاردانو در حال آماده سازی برای ایجاد یک انقلاب اقتصادی و آوردن تعادل انصاف به جهان، با تمرکز بر آفریقا است.

اوایل امسال بود که کاردانو با کشور تانزانیا قرارداد همکاری امضا کرد تا به شهروندان این کشور دسترسی به هویت اجتماعی و دیجیتال را ارائه کرده و اقتصاد این کشور را توانمند سازد. در آگوست امسال، IOHK با دانشگاه تجارت اروپایی لوکزامبورگ نیز همکاری کرد تا امکانات آموزشی بیشتری را به دانش آموزان کشورهای آفریقایی ارائه کند.

مؤسس این پروژه با تأکید بیشتری روی اهداف بلندمدت کاردانو اظهار داشت که همه تجهیزات و امکانات لازم که در گذشته وجود نداشت، حالا در دسترس قرار گرفته تا این شبکه زودتر به اهداف خود برسد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها