|
کدخبر: 227979

هفته پیش چه اتفاقی در بورس رخ داد؟

در مجموع کل هفته ۷۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۵۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۶۶ درصدی داشته است.

اقتصاد هفته پیش چه اتفاقی در بورس رخ داد؟

شاخص کل بورس در هفته اخیر صعود کرد و بازدهی مثبت داشت. در نخستین روز هفته شاخص کل بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد و وارد کانال ۱.۳ میلیونی شد. روز یکشنبه سقوط ۱۳ هزار و ۸۷۲ واحدی داشت و دوباره به کانال پائین‌تر سقوط کرد. روز دوشنبه شاخص ۹ هزار و ۸۴۱ واحد بالا آمد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برگشت.

روز سه‌شنبه شاخص کل با رشد ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحدی جایگاه خود را در محدوده ۱.۳ میلیونی تثبیت کرد و در آخرین روز کاری هفته اخیر بیشترین رشد روزانه در ۷ هفته اخیر را ثبت کرد و ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحد بالا آمد و در سطح یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد ایستاد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶۵ هزار و ۷۷۵ واحد بالا‌تر ایستاد تا برخلاف هفته پیشین بازدهی هفتگی بورس بار دیگر مثبت شود. بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۵ درصد شد.

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز صعود کرد. در پایان هفته شاخص هم‌وزن ۳ روز پیاپی صعودی را پشت سر گذاشت و در روز چهارشنبه نسبت به هفته پیشین ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۳۵۷ هزار و ۷۶۷ واحد رسید و بازدهی مثبت ۳.۸ درصدی را ثبت کرد.

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۲۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۸ هزار و ۳۴۶ تومان بود که نسبت به رقم ۱۲ هزار و ۹۲۱ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۱۹ درصدی داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با صعود ۲۹ درصدی نسبت به سه‌شنبه- به ۳ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۲۰ روز کاری اخیر است. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۷۹۷ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۴ درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۲۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۳۰ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۵۰ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۰۶ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌‌‌چهارشنبه برمی‌گردد که ۶۴ میلیارد تومان بود.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۲۷۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۳۴ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۶۳۲ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۷۶۷ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۲۴ میلیارد تومان بود.

کاهش خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه پس از ۱۹ روز روند خروج پول حقیقی متوقف شد. روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی به ۱۷۴ میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته ۷۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۵۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۶۶ درصدی داشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها