|
کدخبر: 227064

نبرد جذاب بیت کوین و اتریوم/ برنده کدام رمزارز است؟

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار، اخیراً پیشرفت‌های زیادی از جمله توسعه اتریوم ۲.۰ و پذیرش از سوی دیگر پلتفرم‌های بزرگ، داشته است. چنین نقاط عطف چشمگیری به این شبکه کمک کرده که از لحاظ برخی از ویژگی‌ها حتی از بیت کوین نیز پیشی بگیرد. حتی برخی ادعا می‌کنند که اتریوم در همه چیز، به‌جز قیمت و سابقه، از بیت کوین جلوتر است.

اکنون سوالی که ایجاد می‌شود، این است که آیا اتریوم به زودی قادر به پیشی گرفتن از بیت کوین خواهد بود یا خیر؟ جورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر شرکت گلوبال ماکرو (Global Macro) متعلق به فیدلیتی (Fidelity)، اخیراً در توییتر با مقایسه رشد شبکه بیت کوین و اتریوم، نظر خود را در این‌باره منتشر کرده است.

به گفته تیمر، اگرچه هر دو این شبکه‌ها به طور پیوسته در حال رشد هستند، اما رشد اتریوم سریع‌تر بوده است. تیمر با انتشار نمودار زیر ادعا می‌کند که با توجه به تنوع بخش‌های مختلف در شبکه اتریوم، از جمله NFTها و دیفای، تقاضا برای ETH در طول سال‌ها افزایش یافته است.

تقاضا برای بیت کوین و اتریوم.

علاوه بر این، در یک مقاله منتشرشده توسط چهار محقق استرالیایی اخیراً ادعا شده که اجرای طرح بهبود ۱۵۵۹ نیز ETH را به ابزار ذخیره ‌ارزش بهتری از BTC تبدیل کرده است. این موضوع نیز یکی از دلایل افزایش تقاضا برای ETH در میان سرمایه‌گذاران بوده است.

از سوی دیگر، همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، علی‌رغم ارزش‌گذاری کمتر اتریوم – نسبت ارزش بازار / شبکه – تیمر این را یک فرصت خرید می‌داند. او می‌گوید:

با مقایسه ارزش BTC با ETH، شاهد تخفیف بزرگی برای ETH هستیم، احتمالاً به این دلیل که سرمایه‌گذاران به BTC بخاطر کمیابی آن، بهای بیشتری می‌دهند.

ارزش‌گذاری بیت کوین و اتریوم

اتریوم سال گذشته در چنین روزی ۶۵۴ دلار ارزش داشت. این در حالی است که این ارز دیجیتال اکنون کمی کمتر از ۴ هزار دلار معامله می‌شود. سرمایه‌گذاران مشهور زیادی، از جمله کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه آرک اینوست (Ark Investment)، اخیراً حمایت خود را از اتریوم ابراز کرده‌اند.

به گزارش شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، با وجود عملکرد ضعیف اتریوم در هفته‌های اخیر، معامله‌گران بزرگ همچنان به هولد کردن این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط این شرکت، آدرس‌های با موجودی ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون دلار اتریوم، از اول اکتبر تاکنون ۵٫۵۸ میلیارد دلار ETH دیگر را خریداری و انباشت کرده‌اند.

اکنون، باید منتظر ماند و دید که آیا اتریوم موفق به پشت سر گذاشتن بیت کوین خواهد شد یا خیر. تماشای نبرد این دو رمزارز بزرگ در سال ۲۰۲۲ تماشایی خواهد بود!

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها