|
کدخبر: 226812

سود ۳۰۰ درصدی اتریوم برای معامله گران

سود سالانه اتریوم حدود ۳۰۰ درصد بوده است و همین موضوع توضیح می‌دهد که چرا معامله‌گران حرفه‌ای نگران کاهش ۲۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال از اوج ۴،۸۷۰ دلاری آن نیستند.

قیمت اتریوم از زمانی که در تاریخ ۱۰ نوامبر به اوج خود یعنی ۴،۸۷۰ دلار رسید، اکنون پایین‌ترین سطح خود را طی ۵۰ روز گذشته ثبت کرده است. اگر این روند نزولی ادامه یابد، احتمال سقوط بیشتر قیمت این ارز دیجیتال به سطح ۳،۶۰۰ دلار هم وجود دارد. با این حال، داده‌های بازار مشتقه نشان می‌دهند که معامله‌گران حرفه‌ای همچنان احساس صعودی دارند و نگران ساختار نزولی بازار نیستند.

وضعیت نزولی بازار کریپتو در حالی ادامه دارد که نگرانی‌های نظارتی، سرمایه‌گذاران را از این بخش دور می‌کند. با این حال، تجزیه و تحلیل پریمیوم قراردادهای آتی – که تحت عنوان نرخ پایه (basis rate) نیز شناخته می‎شود – نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران حرفه‌ای چقدر صعودی یا نزولی است.

نرخ پایه، تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه‌گیری می‌کند. در یک بازار سالم، پریمیوم سالانه حدود ۵ تا ۱۵ درصد است. این شکاف قیمتی به دلیل تقاضای فروشندگان برای دریافت پول بیشتر اتفاق می‌افتد. زمانی که این شاخص صفر یا منفی شود، یک وضعیت هشداردهنده به وجود می‌آید که عقب‌افتادگی یا وارونگی قیمت (Backwardation) نام دارد. در چنین شرایطی، قیمت اسپات بیشتر از قیمت‌های آتی است.

سقوط شدید قیمت‌ها در ۳ دسامبر باعث شد که پریمیوم سالانه آتی اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته برسد. پس از وحشت اولیه، بازار آتی اتریوم به سطح ۹ درصد فعلی بهبود یافت که نزدیک به محدوده «خنثی» است.

تحلیل داده‌های بازار اختیار معامله (آپشن) نیز به بررسی شرایط فعلی کمک می‌کند. یکی از این داده‌ها، شاخص شیب دلتا ۲۵ درصد است که گزینه‌های کال (خرید) و پوت (فروش) مشابه را مقایسه می‌کند و زمانی که «ترس» احساس غالب در بازار باشد، مثبت می‌شود. در مقابل، هنگامی که احساسات در بازار صعودی است، این شاخص به ناحیه منفی تغییر موقعیت می‌دهد. سطوح بین منفی ۸ درصد و مثبت ۸ درصد نیز معمولاً محدوده خنثی تلقی می‌شوند.

در سه هفته گذشته، شیب دلتا ۲۵ درصد بین سطوح مثبت ۳ و ۸ که در منطقه خنثی است، متغیر بود. در نتیجه، داده‌های بازار آپشن نیز احساسات مشاهده‌ شده در بازار آتی را تأیید می‌کنند و نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای نگران عملکرد ضعیف اخیر قیمت اتریوم نیستند.

در واقع، بررسی دقیق‌تر داده‌ها نشان می‌دهد که سود سالانه اتریوم حدود ۳۰۰ درصد بوده است و همین موضوع توضیح می‌دهد که چرا معامله‌گران حرفه‌ای نگران کاهش ۲۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال از اوج ۴،۸۷۰ دلاری آن نیستند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها