|
کدخبر: 226120

واکنش محسن رضایی به نوسانات قیمت ارز

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تداوم روند انجام مذاکرات نیز افزود: با سرانجام رسیدن مذاکرات بالأخره شاهد این خواهیم بود که ارزش پول ملی ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و برای نرخ ارز نیز به این ترتیب مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت.

اقتصاد واکنش محسن رضایی به نوسانات قیمت ارز

 معاون رییس جمهور با بیان اینکه حتما شورای همکاری اقیانوس هند را فعال‌تر خواهیم کرد و درواقع اقیانوس هند در این دوران می‌تواند یکی از کانون‌های تمدنی بزرگ جهان شود، گفت: با افزایش تولید و برداشتن تحریم‌های داخلی و مذاکراتی که در سطح بین‌الملل انجام می‌شود وضعیت ارزش پول ملی، ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و نرخ ارز هم در سال‌های آینده به صورت بهتری مدیریت خواهد شد.

محسن رضایی اظهار کرد: قیمت ارز در اثر تحریم ها دچار نوسانات شده است و ما نیز با برداشتن تحریم های داخلی و افزایش تولید قصد برداشتن چنین مانعی را برای تولیدکنندگان در کشور داریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تداوم روند انجام مذاکرات نیز افزود: با سرانجام رسیدن مذاکرات بالأخره شاهد این خواهیم بود که ارزش پول ملی ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد و برای نرخ ارز نیز به این ترتیب مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت.

مصوبات سفرهای رئیس جمهور پیگیری می‌شود

وی افزود: در ادامه سفر آیت‌الله رئیسی برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و هم برای بررسی برنامه‌هایی که طی چهار ساله دولت داریم به چابهار آمده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه چابهار، نخستین دروازه ورود به ایران و پایتخت دریایی کشور به شمار می‌رود بیان داشت: متاسفانه قبل از انقلاب، به دلیل سیاست‌های استعماری که وجود داشت تا منطقه چابهار به مرکز کشور وصل نشود و کریدور شمال به جنوب ایجاد نشود، هیچگاه نگذاشتند که این منطقه توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب هم به دلیل تحمیل جنگ و تحریم‌ها فرصت نشد تا از این کریدور و این دروازه توسعه اقتصادی ایران استفاده کنیم.

رضایی تاکید کرد: در این دولت به طور جدی درصدد هستیم که به توسعه منطقه چابهار و استان سیستان و بلوچستان، از منطقه زابل تا جنوب این استان توجه داشته باشیم و نه‌تنها موضوع محرومیت‌زدایی، بلکه این منطقه می‌تواند در پیشرفت همه کشور نقش بسیار تعیین کننده و راهبردی داشته باشد.

اجرای پروژه ملی در چابهار

رضایی گفت: یکی از چهارده پروژه‌ای که درحال تصویب آن‌ها هستیم، در همین منطقه چابهار خواهد بود و بررسی خواهیم کرد که ببینیم این مگاپروژه در چه نقطه‌ای و در چه ماهیتی اجرایی شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی در چابهار ایجاد شده است گفت: جای امیدواری است که بتوانیم یکی از پروژه‌های بزرگ کشور را در همین منطقه عملیاتی کنیم. لوله گازی که از منطقه سیستان و بلوچستان آمده است و قرار بود که به عنوان پروژه صلح عبور کند، خود یک منبع بزرگی برای توسعه چابهار و سواحل مکُران به شمار می‌رود.

توجه به صنایع پایین‌دستی

وی اضافه کرد: انتظار ما از منطقه آزاد و مجموعه پتروشیمی این است که یک مجموعه همراه با صنایع پایین‌دستی و با استفاده از آخرین‌فناوری‌ها و خصوصا تجاربی که در صنعت پتروشیمی کشور داریم ایجاد شود و دولت از این موضوع به صورت جدی حمایت خواهد کرد و مصمم هستیم که کارها با سرعت بیشتری انجام شود تا در همین دولت شاهد پیشرفت این منطقه باشیم تا بتوانیم از تولیدات این خطه برای مصارف داخلی، صادرات و صنایع پایین‌دستی استفاده کنیم.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    آقای دکتروسرلشکرعجب کشف بزرگی نمودند.یه بچه هم میدونه درصورت رفع تحریم قطعا باپا یین آمدن نرخ تورم ارزش پول ملی بالامی رو د.

ارسال نظر