|
کدخبر: 223505

افشاگری خالق بیت کوین/ هویت رازآلودی که باور نمی کنید

خالق بیت کوین تا کنون با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) شناخته می شد. در دسامبر ۲۰۱۵، نشریه «وایرد» و وب سایت «گیزمودو» در مقاله هایی جداگانه بیان کردند که خالق بیت کوین را یافته اند و این شخص در واقع همان آقای «رایت» است.

اقتصاد افشاگری خالق بیت کوین/ هویت رازآلودی که باور نمی کنید

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» پایه گذاری شد. برخی تصور می کردند که این نام، متعلق به یک شخص است در حالی که برخی گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که همین نام، مرتبط با یک گروه خاص است. همین موضوع باعث شده بود تا پیدا کردن شخصیت پشت پرده اصلی که با نام «ساتوشی ناکاموتو» فعالیت می کرد، تبدیل به یک امر جذاب شود.

«کریگ استیون رایت» (Craig Steven Wright)، یک مدیر حوزه IT که اصالتی استرالیایی دارد اکنون ادعا کرده است که خالق بیت کوین یا همان پول مجازی است. پیش از این نیز تصور می شد که وی پایه گذار اصلی بیت کوین باشد و حالا او خودش همین موضوع را تایید کرده است.

ساتوشی ناکاموتو کیست – فردی که دنیای اقتصاد را دگرگون کرد، خالق رمز ارز بیت کوین فردی ناشناس است، هیچکس اطلاعی از ساتوشی ناکاموتو ندارد، شاید این نام، اسم یک گروه باشد. در سال 2005 شخصیت "وی" (V) در فیلم سینمایی "وی به نشانه انتقام" (V for Vendetta) ساخته شد، که مردی در پشت نقاب در نهایت تاثیری شگفت آور از خود در دنیای سیاست بریتانیا به جای می گذارد. در تمام مدت فیلم، چهره این شخصیت را بیننده های تلویزیون نمی توانند ببینند، این شخصیت ارتباط بسیار چشمگیری با خالق پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین دارد.

 

 

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها