|
کدخبر: 216659

سرقت عجیب دستگاه خودپرداز بیت کوین

جرایم مربوط به حوزه ارزهای رمزنگاری اخیراً در اسپانیا در حال افزایش بوده است. آخرین حادثه رخ داده در این کشور، مربوط به یک دستگاه خودپرداز بیت کوین است که در شهر بارسلون به سرقت رفته است.

دستگاه های خودپرداز بیت کوین کیوسک هایی هستند که به افراد اجازه می دهند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از پول نقد یا دبیت کارت خریداری کنند. اطلاعات حاکی از آن است که اسپانیا بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز رمزارزی را در اروپا دارد. این کشور با ۱۸۵ دستگاه خودپرداز، در رتبه چهارم جهان ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری های محلی، پلیس اسپانیا در حال تحقیق در مورد سرقت یک دستگاه خودپرداز بیت کوین است. سارقان این دستگاه را طی یورش به یک صرافی ارزهای دیجیتال در یکی از محله های ثروتمند بارسلون به سرقت بردند.

نیروی پلیس کاتالونیا، Mossos d’Esquadra، اظهار داشته است که سرقت این خودپرداز حوالی ساعت ۳ بامداد روز جمعه رخ داده است. این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه از نیروهای پلیس محلی می گوید سارقان دستگاه خودپرداز را از مغازه ای در خیابان بتهوون در منطقه ساریا برداشته اند. گفتنی است که یکی از شعب صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) نیز در همین منطقه قرار دارد. بر اساس گزارش ها، GBTC از اظهار نظر بیشتر و پلیس نیز از تایید محل دقیق سرقت خودداری کرده اند.

البته یک ویدیوی تایید نشده وایرال شده است که نشان می دهد یک دستگاه SUV به ویترین فروشگاه GBTC برخورد می کند. پس از آن، تعدادی از سارقین که نقاب بر چهره داشتند از یک ماشین دیگر با دستگاه خودپرداز فرار کردند.

جرایم رمزنگاری در حال افزایش است

حملات حوزه کریپتو بیشتر از آن چیزی که بیشتر مردم فکر می کنند در حال وقوع هستند؛ این حملات عمدتاً از طریق هک، کلاهبرداری فیشینگ، حملات باج خواهی و تبلیغات جعلی صورت می گیرند.

به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، ارزش کل پرداخت های مشکوک باج افزارها در نیمه اول سال ۲۰۲۱، چیزی معادل ۵۹۰ میلیون دلار بوده است. به علاوه، طی سه سال گذشته، تقریباً ۵.۲ میلیارد دلار از پرداخت های خروجی BTC به ۱۰ نوع باج افزار برتر مرتبط بوده است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر