|
کدخبر: 223498

کلاهبرداری استاد از شاگردان با رمزارز

فرمانده انتظامی استان گفت: فردی که خود را در فضای مجازی استاد ارز دیجیتال معرفی و از هموطنان بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، با تلاش مأموران پلیس فتا استان قم شناسایی و دستگیر شد.

سردار "سید محمود میرفیضی" اظهارداشت: در پی شکایت های متعدد افراد مبنی بر اینکه شخصی با یک آی دی تلگرامی و هویت مستعار از طریق انجام تبلیغات در گروه های تلگرامی و معرفی خود به عنوان استاد ارز دیجیتال حساب بانکی آن ها را تخلیه کرده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی افزود: متهم پس از آشنایی با افراد در فضای مجازی با وعده سود های هنگفت آن ها را ترغیب به ایجاد کیف پول کرده و در حین آموزش مراحل، می خواسته تا رمز ۱۲ کلمه ای را در اختیار وی قرار دهند سپس با دسترسی به کیف پول شان، اقدام به برداشت مبالغ ارز دیجیتال می کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه استاد قلابی در یکی از شهرهای شمال کشور شناسایی و مأموران پس از اخذ نیابت قضائی به این محل اعزام و فرد را دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه با بررسی ریز تراکنش های مالی حساب متهم مشخص شد گردش حساب وی در چند ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: در بررسی سوابق این متهم ۲۰ ساله مشخص شد وی از مجرمان سابقه دار در حوزه فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه این پرونده ۲۹ نفر شاکی دارد، گفت: در نهایت وی طی تحقیقات پلیس و با توجه به شواهد موجود به جرم خود اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها