|
کدخبر: 223466 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش ‌نیوز با کارشناس بلاک چین و رمز ارز بررسی شد:

ایرانی‌ها کدام رمزارز را دوست دارند؟

استیبل کوین‌هایی مثل تتر و یو اس دی کوین گزینه خوبی هستند. البته ایرانی‌ها به واسطه بحث تحریم احتمالی تتر، ترجیح می‌دهند، از رمز ارز دای (DAI) استفاده کنند. این ارز دیجیتال در برابر تتر ایمن‌تر است.

اقتصاد ایرانی‌ها کدام رمزارز را دوست دارند؟

در ماه‌های گذشته خیلی از کارشناس‌ها درباره بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری صحبت می‌کردند اما با شوک ۴ دسامبر (۱۳ آذر) این کارشناس‌ها عقب‌نشینی کردند. قیمت بیت کوین با ۲۶.۴ درصد کاهش بعد از حمایت طولانی ‌مدت ۵۷،۲۰۶ دلاری به ۴۲،۲۶۸ دلار رسید و اندکی بعد به کانال ۴۵ هزار دلاری بازگشت. در روزهای اخیر هم بین ۴۸ تا ۴۹ هزار دلار در نوسان است. پیرامون روند بازار رمز ارزها در روزهای اخیر کاوه مشتاق، کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: ریزش بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر با دو عامل شروع شد. یک موضوع مشکلات شرکت‌های چینی و خروج از بورس امریکا بود. از سویی چند نماینده کنگره امریکا به دنبال لایحه‌هایی برای دریافت مالیات از رمزارز هستند که این عوامل منجر به ایجاد ترس در بازار شده است.

مشتاق

مشتاق اظهار کرد: بعید به نظر می‌رسد که ترس ایجاد شده، در عرض یک هفته از بین برود. بازار با قدرت بیشتری به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد. احتمالاً در روزهای نزدیک به ژانویه صعود آغاز خواهد شد. البته این امکان وجود دارد که با اخبار منفی که در دنیا مخابره می‌شود، به کانال ۴۰ هزار دلار یا حتی اندکی کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز برسد.

اومیکرون قاتل رمز ارزها هست؟

وی افزود: تأثیر جهش جدید کرونا (اومیکرون) بر بازار ارزهای دیجیتال خیلی چشم‌گیر نبوده است و به صورت معمول تأثیر کرونا بر بازار طلا و دارایی‌هایی است که اثر تورمی دارند. اگر نگاه بلندمدت داشته باشیم، کرونا تأثیر مثبت بر بازار رمز ارزها داشته است. بعید به نظر می‌رسد که ریزش روزهای اخیر به واسطه اومیکرون باشد. اثر اومیکرون را به صورت متداول در هفته‌های گذشته شاهد بودیم.

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز گفت: اگر به تحلیل‌هایی که مدعی هستند، بیت کوین روند کاهشی خواهد داشت، پایبند باشیم؛ استیبل کوین‌هایی مثل تتر و یو اس دی کوین گزینه خوبی هستند. البته ایرانی‌ها به واسطه بحث تحریم احتمالی تتر، ترجیح می‌دهند، از رمز ارز دای (DAI) استفاده کنند. این ارز دیجیتال در برابر تتر ایمن‌تر است.

مشتاق در پایان گفت: در بازار نزولی استفاده از استیبل کوین بد نیست اما باید حد ضرر برای خود مشخص کنند. در شرایط فعلی بازار رمز ارزها به کاربران توصیه می‌شود، با سرمایه‌ای به بازار ورود کنند که اگر آسیب دید، به زندگی آنها ضربه وارد نشود.

رمز ارز دای چه وضعیتی در بازار دارد؟

اگر نگاهی به رمزارز دای Dai داشته باشیم، این استیبل کوین در رتبه ۲۷ بازار قرار دارد و سهم ۰.۲۶ درصدی از کل بازار را در برای خود کرده است. هر واحد از رمزارز دای با قیمت ۱.۰۰ دلار، معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه این رمزارز ۱.۰۹ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۳۲% افزایش قیمت را ثبت کرده است. بیشترین قیمت دای در تاریخ ۱۸ September ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) معادل ۱¡۶۳۱¡۴۴۱¡۳۵۹.۰۰ دلار بود. اگر از ارز دیجیتال دای استفاده می‌کنید، می‌توانید این رمزارز را در کیف پول‌هایی مثل ۱.Ledger Nano S، ۲.Trezor، ۳.KeepKey، ۴.MyEtherWallet، ۵.MetaMask، ۶.Edge Wallet و ۷.Coinomi نگه‌داری کنید. بر اساس نظر کارشناسان آینده خوبی برای این رمز ارز پیش‌بینی می‌شود و احتمالاً در آینده برای پرداخته‌های بین‌المللی از آن استفاده خواهد شد.

ارسال نظر